åka slang med husa???

JDS

SOMLIGA
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
husa 650-08
har hört att husorna inte mår bra av att åka på slangen så jag mejlade husa scandinavia och fråga om dom kunde bygga om min husa 650-02 så att den får smörjning när man åker på slangen men dom sa att man kunde åka hur mkt man vill på slangen utan problem stämmer d???????

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Stämmer inte tyvärr... kolv och foder tar stryk av bakhjulsåkning!
men det går att bygga om dom så det går att slanga långt med dom
ring Johan på Ghost racing så kan han hjälpa dig! han når du på 0702125986

//Mcbudet

JDS skrev:
har hört att husorna inte mår bra av att åka på slangen så jag mejlade husa scandinavia och fråga om dom kunde bygga om min husa 650-02 så att den får smörjning när man åker på slangen men dom sa att man kunde åka hur mkt man vill på slangen utan problem stämmer d???????

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
JDS skrev:

Jag vet inte om jag o polaren bara har haft tur, men våra Husabergare 650 02:eek:r båda två,har gått snart 1000mil.. Det vi använder dom till är bus på gatan d.v.s mycke bakhjulsåka.. Båda har vi haft isär motorn för lite översyn och byte av vippor.. Fanns inte en tillstymelse av några repor i varken kolv eller cylinder!? :confused:
Får väl se hur länge dom håller, men än så länge verkar det fungera klockrent! :yoparty

MvH Johnny

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Bula Motard skrev:
Jag vet inte om jag o polaren bara har haft tur, men våra Husabergare 650 02:eek:r båda två,har gått snart 1000mil.. Det vi använder dom till är bus på gatan d.v.s mycke bakhjulsåka.. Båda har vi haft isär motorn för lite översyn och byte av vippor.. Fanns inte en tillstymelse av några repor i varken kolv eller cylinder!? :confused:
Får väl se hur länge dom håller, men än så länge verkar det fungera klockrent! :yoparty

MvH Johnny

Slitaget beror till stor del på hur höga & långa bakhjulsåkningar man gör.

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
LasseR6 skrev:
Slitaget beror till stor del på hur höga & långa bakhjulsåkningar man gör.

Självklart! Men vi pratar ju om Bakhjulsåkning, inte nåt framhjulsres!
Bakhjulsåkning för mig är att åtmindstone åka växlarna ut o inte bara varva på en växel.... Men endå inga problem :yoparty

MvH Johnny

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Bula Motard skrev:
Självklart! Men vi pratar ju om Bakhjulsåkning, inte nåt framhjulsres!
Bakhjulsåkning för mig är att åtmindstone åka växlarna ut o inte bara varva på en växel.... Men endå inga problem :yoparty

MvH Johnny

Jag tänkte på balanspunktsåka. Sliter lite mer.

Coola Ola

Guest
Lite ot då men hur mår Huskys av längre bakhjulsåka?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0