återförsäljare av Nitro hjälm

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Är det någon här som vet om det finns och vart i så fall en återförsäljare för Nitro hjälmar i Stockholm med omnäjd. Har ni nån erfarenhet av den så både risa & rosa.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Återförsäjare i dina trakter har jag ingen aning om men min Nitrohjälm köpt här i Gbg är jag kanon-nöjd med!
Mitt fina iridiumvisir däremot............Iridiumskiktet släpper när jag tvättar bort insekter och annan gegga, liksom gnuggas av på nåt vis :( Men som sagt, hjälmen är kanon :tummenupp

reddogu.jpg

Bilden gör den inte rättvisa, den är riktigt snygg :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Var i Göteborg har du köpt Nitro?? Jag har frågat Mitonga och de sa att jag skulle läsa listan över återförsäljare. Så jag läste....

Superbike - för inte Mitongas grejer längre
Axxess (eller liknande) har inte hjälmarna hemma
Lugnets MC - har inte hjälmarna hemma

Är det bara jag som vägrar köpa en hjälm oprovad??

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag provade ut hjälmen på mc-mässan så jag visste precis vad jag ville ha sedan så bad jag axxess att ta hem en åt mig. Inga som helst probs och jag fick hjälmen på tre dagar. :tummenupp

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
På listan över ÅF i Stockholmsområdet har jag för mig att AVA och Schneiders stod med, och det var nån mer som jag inte kommer ihåg.
Efter att ha sett, och provat, hjälmen på MC mässan var jag helt såld. Ringde runt till alla som stod på listan i Stockholmsområdet och fick samma svar överallt.

"Njaaa, vi har väl inte bestämt om vi ska ta hem dom hjälmarna. Vi får se fammåt sommaren.... Hör av dig senare...."

Nu har jag hittat några som säljer KBC istället. Grym hjäm till bra pris. Jag lovar!!!! :tummenupp
Blir nog en sån istället...

http://www.pmc-bike.se

/M@cke

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...