Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Ort
- Sydöst
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
tänk er följande: ni är ute och puttrar runt på er lilla honda nsr av årsmodell 89 och allt är frid och fröjd. plötsligt tar bensinen slut och hojen dör obönhärligen. ni tänker: "äsch, jag slår över till reserven och kör till närmsta mack". bara ett litet problem: så fort ni slår över till reserven början hojen pissa bensin ur överflödsslangen från förgasaren. ni slår om kranen till off och efter många om och men och en bärgningsresa senare står hojen hemma i garaget och allt är, missödet till trots, åter frid och fröjd. när ni ett par dagar senare undersöker felet visar det sig att om hojen startas med kranen i läge off, stängs av och kranen vrids om till reserv så läcker den inte längre. låter man däremot hojen gå tills bensinen i förgasaren (kranen fortfarande i läge off) är slut och kranen vrids om till reserv början eländet läcka igen.
summa sumarum: när bensinstopp inträffar börjar fanskapet gråta dyrbara tårar vilket upphör när man slår bensinkranen om till läge off och startar upp hojen på nytt. vad är det som pågår??
summa sumarum: när bensinstopp inträffar börjar fanskapet gråta dyrbara tårar vilket upphör när man slår bensinkranen om till läge off och startar upp hojen på nytt. vad är det som pågår??