överpriser på gam gsxr?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gthyni skrev:
Stylingmässigt är ingen av dem direkt snygg,
men det går ju att fixa till. Först bort ska alltid
skokartongen baktill.

Tycker 80-tals-gixxrar känns lite som föregångare
till Hayabusa medan FZ pekade ut riktningen för den
moderna sporthojen (R1).

ja en uppsvängd smidig bakända.
svart hoj med svart ram :tummenupp
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
gixxer_1255 skrev:
* Jubileumet som ingen vet vad det var för jubileum för????

Det är inte jubileum för nånting, det är en lack bara.
Sen att varenda kotte säger att det är jubileumsmodell är en annan femma.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
gixxer_1255 skrev:
Vill man trimma och fixa lite är Gixxer helt överlägsen allt, vilken annan hoj kan du ta bakre bromsoket och skivan från 03 och sätta det på en 85á och det passar rakt av. Eller ta kolvarna från 99 (Hayabusa) och sätta i en 86á???????? Eller gaffeln från en 04 och med ganska små modifierinar sätta det på en 85á????????? osv, osv
Visste jag inte men det säger väl en del om Suzukis nya hojar... :hihi
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Ninjaboy skrev:
Visste jag inte men det säger väl en del om Suzukis nya hojar... :hihi

Ja det kan man ta som man vill, hur är det med att kasta sten när man sitter i glashus????
Tyvärr så har Suzuki och Kawasaki många gemensamma modeller, Custom och offroad.
 
Last edited:

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Varför 89-92 står högt i pris vågar jag påstå delvis har att göra med att de används flitigt inom dragracingen och som tidigare nämnts nostalgivärdet....
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Jag inhandlade min 1100 -92 för 22,5k Visserligen var var det en del fix men såhär i efterhand verkar det vara ett jävligt bra pris tycker jag! :banana
Tror precis som tidigare trådskribenter att hojens goda rykte, driftsäkerhet, billig försäkring och hyffsat med krut är det som håller priset uppe.
Sen att den är lättrimmad skadar ju inte :fyllisar
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
gixxer_1255 skrev:
Ja det kan man ta som man vill, hur är det med att kasta sten när man sitter i glashus????
Tyvärr så har Suzuki och Kawasaki många gemensamma modeller, Custom och offroad.
Mig veterligt finns det bara en enda gemensam modell och det är 250 4t-crossen, Suka gjorde motorn och Kawa chassit. Vilka fler är gemensamma?
 

hoj sugen

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
gbg
Hoj
Zx9 01
eus skrev:
Vill du inte betala 30k så behöver du inte köpa en.
Dom är värda det folk betalar .slut

Han frågade en fråga! Han fattar nog att han inte behöver köpa den om han inte vill! :fatta!
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Ninjaboy skrev:
Mig veterligt finns det bara en enda gemensam modell och det är 250 4t-crossen, Suka gjorde motorn och Kawa chassit. Vilka fler är gemensamma?

Suzuki säljer Mean Strike 1600 under namnet Intruder 1600 bla
Kawa säljer V-Strom 1000 under namnet KLV 1000 eller nåt sånt och det finns fler modeller som dom bytt dekaler på
 
Last edited:

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
hoj sugen skrev:
Han frågade en fråga! Han fattar nog att han inte behöver köpa den om han inte vill! :fatta!

Men eus gav ju svaret. En vara är värd vad folk vill betala för den.
Ren och simpel marknadsekonomi. Det är inte konstigare än så.

Man är bra naiv om man tror att en varas värde beror på vad den kostar att tillverka. En vara prissätts efter vad marknaden (dvs kunderna) är villiga att betala. Om varan ifråga inte är skyddad på något vis så brukar det dyka upp billigare alternativ om marginalerna är för höga, men det förutsätter att det är varor med lite volymförsäljning.

I princip så är nog det mesta som har med hoj att göra lågvolymvaror, vilket innebär att prissättningen är väldigt fri eftersom det inte finns alternativ.
 

Snorfen

Guest
Tillgång och efterfrågan som sagt......
Som en del redan har tagit upp här så planar priset ut förr eller senare...riktigt gamla klassisker som t.e.x cb 750 eller z900 som ingen ville ha för 10-15 år sen får man nu betala duktigt för. Oavsett skick....
Finns väl knappast ngn mer skottsäker hoj än en Gsx-r...kan man säga att det är sporthojsvärldens svar på xr600 kanske?
En 1100-rova skulle jag gärna velat ha i min hink..... :)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Vill bara påpeka att det är en extrem förenkling att säga att
tillgång och efterfrågan är det enda som bestämmer priset.

Det gäller speciellt nyproduktion av varor och tjänster
men även begagnatmarknaden. Säljarnas värdering av
det ting de ska sälja har en påverkan på marknadspriset.
Skilj på den enskilda säljaren och säljarna som kollektiv.
 

minimoto R6

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
hudiksvall
Hoj
yamaha r6-03
hade en jubleums svart guld för fyra år sedan fick då 25tk utan problem.otroligt att de står i samma nu.OM NÅGON ÄR ONTRESERAD AV EN 1100 87A FINS DET EN I HUDIKSVALL kring 20tk magnus tel.070-6401627
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jabben skrev:
Jag inhandlade min 1100 -92 för 22,5k Visserligen var var det en del fix men såhär i efterhand verkar det vara ett jävligt bra pris tycker jag! :banana
Tror precis som tidigare trådskribenter att hojens goda rykte, driftsäkerhet, billig försäkring och hyffsat med krut är det som håller priset uppe.
Sen att den är lättrimmad skadar ju inte :fyllisar


22k är ett klipp!!! GRATTIS :Bugar
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Dags för ett trådlyft.

Hojen i denna annons kan nästan sälla sig till "gam gsxr".

HELT SINNES! Det MÅSTE vara en felskrivning?!

No offence mot annonsören, men får han sålt den (till det priset), då borde han kunna sälja allt.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
hållundan skrev:
2079630 Dags för ett trådlyft.

Hojen i denna annons kan nästan sälla sig till "gam gsxr".

HELT SINNES! Det MÅSTE vara en felskrivning?!

No offence mot annonsören, men får han sålt den (till det priset), då borde han kunna sälja allt.

underbat, den kommer bara upp i mera och mer trådar, snart måste han höra av sej :)
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Neutral skrev:
1255157 Värderaset stannar ju av förr eller senare. Det är när flashfaktorn är noll och man betalar för att den fortfarande gör sitt jobb, då brukar det kosta 25-35'. Sällan man ser hojar billigare än så, då brukar det vara en 400:a eller en som är väldigt risig.

Vissa modeller vänder ju också, en CB750 från 70-talet i originalskick lär väl vara värd en del i dag.

Vad gäller Gixxer 1100 skulle jag hellre ta en FZR1000 av motsvarande årsmodell.


Precis. Så som många verkar resonera här på forumet så borde dom flesta hojarna vara i princip gratis efter max 20 år :lol

Som sagt, värdeminskningen måste ju upphöra någon gång.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top