”Operation Iraq Freedom”

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
t-rex skrev:
Det enda de glömde var att respektera FN,

Det var ju rätt givet att det skulle bli krig oavsätt vad FN sa, jag menar Bush hade redan innan de röstade över 300.000soldater på plats. Tror inte att han skulle skicka hem dom igen utan att de uträttat nått :eek:

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Säger bara en sak Bushen är en maktgalen jävel, det smäller väl bara till så är halva jordklotet USA :skrämd :zpy :crash :crash :crash

Mattehuggorm

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E
Chris Ash skrev:
Vill tillagga, att nar jag horde Bush's tal via radion idag sa horde jag att dem INTE ar ute efter natt annat an att se till att Saddam forsvinner. Bush ar inte ute efter att ta makten over landet pa nagot satt, eller att ta deras olja. Utan se till att en person som utfor ett hot mot hela varlden inte har makt nog att utfora det han vill.

Tror du på tomten också?

:tummenupp

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Jag tycker att Bush har skött alltihopa rätt så klantigt. Han har ju målat in sig i ett hörn och sett till så att hans enda utväg är att bomba. Han skulle ha varit lite kallare och väntat på att inspektörerna gjort klart sitt.

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Ninja-Mackan skrev:
Jag tycker att Bush har skött alltihopa rätt så klantigt. Han har ju målat in sig i ett hörn och sett till så att hans enda utväg är att bomba. Han skulle ha varit lite kallare och väntat på att inspektörerna gjort klart sitt.

Jag tror det var hans mål hela tiden! :fakta

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Re: Re: ”Operation Iraq Freedom”

Mav skrev:
Dom är ganska många i sin koalition. Bla. Storbrittanien, Island, Eritrea, Australien, Danmark, Kuwait. Skulle tydligen vara 35 länder som ingår i koalitionen som stödjer kriget. Dock är fortfarande 15 av dem hemliga!

Jo, visst har han 35 länder som "i någon form hjälper till." Det är de ju väldigt noga med att säga varje gång de lämnar minsta nyhet från vita huset. Lika noga är de att inte nämna ordet krig mer än max 1ggn / halvtimma. Ordet "avrustning" hörs däremot minst 2ggr/ 10 min.

Var det förresten nån som såg "hela" utsändingen av Bushs tal inatt? Jag menar då speciellt den där halvminuten innan talet...

Dagens bästa (än så länge) var ändå de utsända "krigsreportrarna" från BBC som var helt facinerade att man kunde anfalla i gryningen och att det inte alls måste vara mitt i natten. *ehm*

Nåväl, hur mycket kriget än må bryta mot FN-konventioner och mänskliga rättigheter så hoppas jag de lyckas med sitt mål att plocka bort ledningen för Irak och lyckas få till ett demokratiskt land. Det vore ju trevligt! (Men det lär ju kanske ta ett tag)

Ps.
Jag är ingen krigsexpert nej. Jag är lika lite det som ni är retoriker, så det behöver ni ju faktiskt inte påpeka.
Ds.

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Mav skrev:
Jag tror det var hans mål hela tiden! :fakta

Jag tror att han egentligen ville ha FN med sig. Situationen han hade satt sig i krävde dock omedelbar handling och han visste att det skulle ta tid för FN.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ninja-Mackan skrev:

Ett av hans största problem är helt klart hans inkompetens när det gäller utrikespolitik, och hans oförmåga att välja duktiga rådgivare på samma område.

QiX

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WR450F Supermotard, Honda VTR1000sp1
Jag har inte tittat så noga på nyheterna men heter det Operation Iraq Freedom verkligen... jag trodde det hette Operation ReElect Bush... men jag kan ju ha fel... :rolleyes:

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Jag tror Saddams fall kommer att göra det Irakiska folket gott i framtiden. Frågan är bara; till priset av hur mycket lidande i nutiden? Detta beror i hög grad på Saddams eget agerande och precisionen på USAs bomber.

Att Bush har skött det hela klantigt är ju inget att säga om. Hur man kan få en opinion emot sig när det man vill är att ta bort en kille som:
* Brutit mot FNs resulutioner i 12år
* Bombat kvinnor och barn med kemiska stridsmedel
* Bygger storslagna palats och låter folket svälta
* Kommit till makten med tyranniska metoder
* Avrättar sitt eget folk, om de inte delar hans åsikter
* Anordnar demokratiska val med endast en valbar kandidat
...är för mig helt ofattbart.

Det kanske är bra att någon agerar?
Vad skulle hänt Europa om inte USA ställt upp vid 1:a och 2:a världskriget? Hitler som ledare i ett Stor-Europa?

Min åsikt är klar. Saddam måste bort och detta skulle skett för länge sedan. Att USA tar initiativet gör mig ingenting.

Däremot vill jag inte säga att Bush är en bra president eller att USA har bra värderingar som land. Med den kriminaliteten och gängbildningen borde de ju ägna sin tid och pengar på helt andra saker än att få bort andra länders tyranniska ledare. Att sedan få världsopinionen emot sig är för mig helt ofattbart.
Misstaget är att han använde nedrustningen som argument när den egentliga orsaken hela tiden varit att få bort Saddam. Vilket tordes varit ett säkert vapen. Men när Saddam helt plötsligt går med på vapeninspektionerna, som han skitit i under 12 år, ställer detta FN i en svår situation. Hur ska de kunna besuta om krig när Saddam nu plötsligt gör som dem säger? Och sen står USA där, ensamma inlåsta i ett hörn, med opinionen emot sig. KLUMPIGT!
Skulle FN och världen istället krävt Saddams avgång från början, pga. ovan nämda skäl, skulle nog opinionen sett annurlunda ut idag.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår