”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Rätt så talande historia om Afghanistan:

https://youtu.be/jDtm27wgo8U

För den som inte orkar titta så är det en kille som berättar om när han besökte det förlorade landet och hade två st kvinnor med sig i sällskapet. När några Afghanska män ser två västerländska kvinnor utan slöja för ansiktet så drar dom fram sina skinnflöjtar och börjar spela för fulla muggar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
13076610_10153957613056084_2068757058442954379_n.jpg

Vadå lägre pension!?
Det finns väl idag fler människor i Sverige än någonsin som får "pension" hela livet ut, från sin första dag här till sin sista!?.... :va :dummer

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
13076610_10153957613056084_2068757058442954379_n.jpg

Vadå lägre pension!?
Det finns väl idag fler människor i Sverige än någonsin som får "pension" hela livet ut, från sin första dag här till sin sista!?.... :va :dummer

Det har kommit hit för få pensionsräddare, vi måste nog ta emot 200 000 i år, då blir det nog vinst i statskassan.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Problemet är att ingen reagerar, har delat artikeln på min facebookvägg men jag tippar på att ingen i min vänskapskrets reagerar (som vanligt) när jag postar sådana här artiklar, mina facebookvänner lever i den största bubblan och en del tillhör gruppen som delar schyfferts stausuppdatringar att det det endast kostar som en pizza, fanta och ett netflixabonnemang:rofl Länkar man vidare till de lite mer seriösa seriösa ekonomerna och uppmanar sina facebookvänner att följa dessa istället för pizzaekonomen schyffert blir man genast uppläxad, jag är rasist, schyffert är minsann en seriös och rolig människa med kunskap om ekonomi, schyffert kan det här mm mm, jo det enda schyffert är intresserad av är att räkna pengarna som trillar in på kontot varje månad och det är ett par miljoner så schyffert har all anledning att ge sig in i på minerad mark då det gynnar plånboken i slutändan, att han som han har erkänt inte har en aning om vad han pratar om är en annan femma så länge det gynnar hans egna plånbok. ingen av mina facebookvänner ser verkligheten utan tar det som det kommer! Svensken i stort lever i en bubbla och det finns inga problem för att svensken inte har blivit drabbad personligen (än) och som bekant så fungerar svensken lite så att så länge svennebananen inte ser problemen och är drabbad av dem själv direkt finns dom inte oavsett hur många larmrapporter svennebananen läser:gnissla

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag fick reaktioner, även från lokala m-politiker när jag kasta upp den på min.

Vad säger m-politikern? Är han stolt över sin forna partiledare som bekant startade det som sker idag ihop med MP. Bara tanken över att moderaterna har bjudit in MP till samtal är ju fan inte klokt! Att ett femprocentsparti har ett så stort inflytande över en sådan viktig fråga kan nästan liknas med kidnappning av sverige och dess befolkning:gnissla

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad säger m-politikern? Är han stolt över sin forna partiledare som bekant startade det som sker idag ihop med MP. Bara tanken över att moderaterna har bjudit in MP till samtal är ju fan inte klokt! Att ett femprocentsparti har ett så stort inflytande över en sådan viktig fråga kan nästan liknas med kidnappning av sverige och dess befolkning:gnissla

Man kan väl kort säga att denne är "inte impad" av resultatet. Finns ju rätt gott om gamm-moderater som är för en striktare politik och det lyser igenom nu.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Man kan väl kort säga att denne är "inte impad" av resultatet. Finns ju rätt gott om gamm-moderater som är för en striktare politik och det lyser igenom nu.

Det är försent, de sk gammelmoderaterna borde agerat i samma veva som quislingen reinfeldt bjöd in MP, fördömt det å det kraftfullaste, hoppat av sina uppdrag mm mm men som vanligt är det ingen som vågar öppna käften eller agera förrens det är försent:huvet

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tino Sanandaji: Norsk statstelevision har gjort några reportage med mig. Nyligen gjorde NRK ett inslag om Utanförskapets Karta, och ville göra intervjun i ett utanförskapsområde. Då de befann sig i Rinkeby föreslog jag det persiska bageriet i Husby som har goda bakverk. Vi fick tillåtelse att filma av personalen och av de glada besökare som fikade.
Efter ett par minuter börjar dock unga män dyka upp utifrån. De flesta var resonabla och nöjde sig med vår förklaring, men alltfler började strömma in i kaffet och omringa oss, några maskerade. Intressant nog sa vissa av de unga männen till de andra att lämna oss vara i fred, men fick inte gehör. De mer aggressiva började tjafsa på arabiska med den norska kameramannen som har invandrarbakgrund. När den hotfulla stämningen började bli fysisk beslutade vi att avbryta intervjun.
Norsk television skildrar sitt äventyr i ett mer spännande och mer intressant grannland: "Her jages NRK bort fra kafeen" «Pang, pang, pang» roper en gjeng ungdommer bak NRK og nasjonaløkonom Tino Sanandaji da de evakuerer kaféen. Ungdommene ville ikke ha noe av et intervju om dårlig integrasjon i bydelen Husby i Stockholm"

Källa: https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153602117788231
Reportaget/video: http://www.nrk.no/video/PS*263448

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Massutvisningarna visar på migrationspolitikens haveri
[...]
Den här drastiska signalen illustrerar tydligt det märkliga i den signalpolitik Sverige tidigare har fört på asylområdet, såväl under regeringen Reinfeldt som under regeringen Löfven.

Först skickar man ut budskapet att Sverige är ett land som villkorslöst välkomnar alla människor. Sedan stänger man gränserna tvärt när det blir uppenbart att såväl kommunala som statliga resurser inte räcker till för att upprätthålla ett bra flyktingmottagande och en framtida generell välfärd, givet svårigheten för nyanlända att bli nettoskattebetalare inom överskådlig tid. Som om det inte gick att räkna ut detta i förväg. Och nu när verkligheten väl kommit ikapp skulle det alltså istället vara dags för massutvisningar.

Betänk de kostnader den förda politiken har orsakat, såväl i form av personliga tragedier för de asylsökande som bokstavligt talat har lurats hit och som nu skall utvisas, som i form av de omfattande insatser som kommer krävas för att verkställa utvisningen av upp till 80 000 personer.

Tänk om alla dessa resurser istället hade använts på ett klokare sätt, för att hjälpa de mest utsatta människor som sitter fast i flyktingläger eller som befinner sig i krigshärjade områden. Och för att åstadkomma en jämnare könsfördelning bland ensamkommande ungdomar och att ge även kvinnor som flyr krig en chans att söka sig till Sverige.

Allt detta hade kunnat åstadkommas genom att Sverige istället hade skickat ut signaler att vi endast tar emot kvotflyktingar genom samarbete med UNHCR och genom rejält ökat bistånd på plats istället för, som det blir nu, rejält minskat.

Källa: Dagens Samhälle

//Carl Lindstrand , advokat och civilekonom

Men det var såklart omöjligt att se vad som komma skulle... Det fanns ju verkligen INGEN i Sverige som varnade för detta för ett år sedan, eller två eller fem år sedan...
Sen ska "vi" försöka lyckas öka utvisningarna från ca 4000 personer om året till 80 000 personer... Låter troligt...

Luftslott efter luftslott, lögn efter lögn från politikerna - en viktiga fråga är, tror de verkligen på sig själva ens?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Serievåldtäktsmannen Mahmood, 22, slipper utvisning – igen

Den irakiske medborgaren Hosar Mahmood, 22, har återigen dömts för våldtäkt – denna gång mot en kvinna som var inlagd på sjukhus. Tidigare bröt han sig in hos en man som han misshandlade brutalt för att sedan våldta mannens tonåriga styvdotter. Trots det undgår han även den här gången utvisning från Sverige.

http://www.friatider.se/seriev-ldt-ktsmannen-mahmood-22-slipper-utvisning-igen

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Man kan ju inte låta bli att undra vilka hemskheter denne yngling har fått uppleva i sin barndom.

"Domstolen tar heller ingen hänsyn till att Mahmood självmant bott i irakiska Kurdistan, där det är fred, under åren 2005–2007."

Underbart!

Tiotusenkronorsfrågan : Hur många våldtäkter är ok att begå av en svagbegåvad fjant som denna innan den svagbegåvade fjanten i fråga blir utvisad?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
"Domstolen tar heller ingen hänsyn till att Mahmood självmant bott i irakiska Kurdistan, där det är fred, under åren 2005–2007."

Underbart!

Tiotusenkronorsfrågan : Hur många våldtäkter är ok att begå av en svagbegåvad fjant som denna innan den svagbegåvade fjanten i fråga blir utvisad?
Obegränsat plus han kommer aldrig bli omskriven som t.ex Hagamannen

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...