0-100km, 201m el 402m tider CBR 1000RR-07

Mike99

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Hemma
Hoj
CBR 1000RR-07
Hej.

Jag har testat och sökt på dessa frågor men vet inte om det är sporthoj sidan eller min dator som är seg som fan???

Jag och ett par polare satt och snackade om detta i helgen...så nu skulle jag vilja veta hur snabb hojen är i standard utförande.

Jag har en Honda CBR1000RR-07

skulle vilja veta 0-100km tider...201m eller 402m repor?

skulle vara roligt att få veta.

Tacksam för svar :)
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ut på strippen å kör med dig!!! så ahr du de svart på vitt sen hur fort din hoj går när du kör den.;)
 

Mike99

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Hemma
Hoj
CBR 1000RR-07
nja...nu var det inte riktigt så jag hade tänkt mig...även om det vore kul :)...vill veta hur fort någon lyckats åka med en hoj som min.

på ett ungefär i varje fall. någon snackade om 0-100km på 1,7 sekunder...kan det verkligen stämma???....låter otroligt. måste ju vara kraftiga problem med greppet i starten.
 
Last edited:

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Bräkne-Hoby
Hoj
Drz 400sm 07
Hej.

Jag har testat och sökt på dessa frågor men vet inte om det är sporthoj sidan eller min dator som är seg som fan???

Jag och ett par polare satt och snackade om detta i helgen...så nu skulle jag vilja veta hur snabb hojen är i standard utförande.

Jag har en Honda CBR1000RR-07

skulle vilja veta 0-100km tider...201m eller 402m repor?

skulle vara roligt att få veta.

Tacksam för svar :)

0-100 vet jag inga tider på.

Men jag besöker flitigt olika strippenkörningar (402 meter). Har också varit på några som enbart riktar sig till hojjar. Och jag kan säga så här, kan du hantera din hoj rätt så kommer du köra tider runt 10,50 - 11,00 men som sagt det är om allt funkar med start, växlingar mm.

Har sett att de flesta ligger där med moderna sporthojar. Antar att det inte går så mycket fortare heller. Visst någon enstaka gång har man sett en låg
10:a. Hoppas du blev lite klokare
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
nja...nu var det inte riktigt så jag hade tänkt mig...även om det vore kul :)...vill veta hur fort någon lyckats åka med en hoj som min.

på ett ungefär i varje fall. någon snackade om 0-100km på 1,7 sekunder...kan det verkligen stämma???....låter otroligt. måste ju vara kraftiga problem med greppet i starten.

2,5 - 2,9 s verkar mer rimligt
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
nja...nu var det inte riktigt så jag hade tänkt mig...även om det vore kul :)...vill veta hur fort någon lyckats åka med en hoj som min.

på ett ungefär i varje fall. någon snackade om 0-100km på 1,7 sekunder...kan det verkligen stämma???....låter otroligt. måste ju vara kraftiga problem med greppet i starten.

Läste dessa siffror för ett tag sedan och har för mig att all litershojar låg mellan 3,1-3,8 sek mellan 0-100 km/h. Suzukin var bäst i detta område och Hondan var någonstans i mitten kring 3,5 sek har jag för mig.

1,7 sek kan du glömma ifall du inte slänger ut skiten från ett flygplan i ett område med extra stark gravitation....

/D.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3031580 Hej.

Jag har testat och sökt på dessa frågor men vet inte om det är sporthoj sidan eller min dator som är seg som fan???

Jag och ett par polare satt och snackade om detta i helgen...så nu skulle jag vilja veta hur snabb hojen är i standard utförande.

Jag har en Honda CBR1000RR-07

skulle vilja veta 0-100km tider...201m eller 402m repor?

skulle vara roligt att få veta.

Tacksam för svar :)
Ehrmmm.. Det kanske beror på vem som kör kompis.. Föga troligt att man som "amatör" kommer under 4 till 100..
 

Mike99

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Hemma
Hoj
CBR 1000RR-07
Ehrmmm.. Det kanske beror på vem som kör kompis.. Föga troligt att man som "amatör" kommer under 4 till 100..


ja. och det är ju just därför jag ställer frågan här och nu.

jag talar ju inte om tider om jag skulle köra, utan tider uppmätta när ett proffs har kört.

Skulle jag köra så blir ju tiderna helt ointressanta. eftersom jag knappast anser mig vara ett proffs. och då skulle jag ju ändå inte få svar på hur snabbt någon har lyckats köra med en liknande hoj.

och för övrigt så kan jag mycket väl förstå att tider runt 4sekunder måste vara oerhört svårt att få till. men det saknar ju betydelse i nuläget. då jag söker tider körda av proffs. men professionell mätutrustning och ingen klocka från biltema för 30kr.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Triumph Rocket III = 3.3 sek

Borde inte vara så svårt för tom "nybörjare" att vara under 4 med den.

Du slår ju knappast över bara med gaspådrag.? :)
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3031839 ja. och det är ju just därför jag ställer frågan här och nu.

jag talar ju inte om tider om jag skulle köra, utan tider uppmätta när ett proffs har kört.

Skulle jag köra så blir ju tiderna helt ointressanta. eftersom jag knappast anser mig vara ett proffs. och då skulle jag ju ändå inte få svar på hur snabbt någon har lyckats köra med en liknande hoj.

och för övrigt så kan jag mycket väl förstå att tider runt 4sekunder måste vara oerhört svårt att få till. men det saknar ju betydelse i nuläget. då jag söker tider körda av proffs. men professionell mätutrustning och ingen klocka från biltema för 30kr.
Ok.. skulle tro att de flesta moderna litershojar ligger runt 3 sek, under optimala förhållande..

Ps: mitt inlägg var ingen kritik, slira lagom på kopplingen för att undvika wheelies.. lycka till!
 

PeterNorr

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
umeå
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Läste dessa siffror för ett tag sedan och har för mig att all litershojar låg mellan 3,1-3,8 sek mellan 0-100 km/h. Suzukin var bäst i detta område och Hondan var någonstans i mitten kring 3,5 sek har jag för mig.

1,7 sek kan du glömma ifall du inte slänger ut skiten från ett flygplan i ett område med extra stark gravitation....

/D.


jag hade en cbr 600 -99 förut. hittade nått infoblad/bild på nätet från honda där det stod att den gjorde 0-100 på 3,0.
har en cbr 1000 rr nu, känns ändå som man kan göra bra mkt bättre än 4sek =)
körde en del tidigare mot bilar som va nere på 5sek å dom pisa man rätt bra på med 600an...
 

PeterNorr

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
umeå
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Läste dessa siffror för ett tag sedan och har för mig att all litershojar låg mellan 3,1-3,8 sek mellan 0-100 km/h. Suzukin var bäst i detta område och Hondan var någonstans i mitten kring 3,5 sek har jag för mig.

1,7 sek kan du glömma ifall du inte slänger ut skiten från ett flygplan i ett område med extra stark gravitation....

/D.


jag hade en cbr 600 -99 förut. hittade nått infoblad/bild på nätet från honda där det stod att den gjorde 0-100 på 3,0.
har en cbr 1000 rr nu, känns ändå som man kan göra bra mkt bättre än 4sek =)
körde en del tidigare mot bilar som va nere på 5sek å dom pisa man rätt bra på med 600an...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top