1:a gången

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Ska iväg och övningssköra om typ 20min... för första gången! NERVÖS!!

Hoppas det går bra.... /Chrillz :gnissla
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
ahiii

kom precis där ifrån för första gången! hur läskit som helst :3freak

näää men jevla dyrt var det iaf! 1000 Skr :död
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
ChrillZ skrev:
Ska iväg och övningssköra om typ 20min... för första gången! NERVÖS!!

Hoppas det går bra.... /Chrillz :gnissla

Grattis! De e som att köra moppe,lite fortare bara. Det går säkert bra,have fun!
:tummenupp
 

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
R
Härliga tider. Duvet när man bor i buchen så har man "övningskört" själv en mången gånger. Ändå var det ett helvete att övningsköra på skola... Om det är det du menar.
 

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Jo han tyckte det gick skitbra! men själv tyckte jag det gick åt helvete... tränade krypkörning runt koner osv... (körde Hornet 900)

var så lätt att den välte så man man fick sätta ner benet... skit oxå! några tips? den var ju rätt tung att hantera... men ni som är vana så är ju Hornet känd för att vara lättkörd... men men.. det var ju 1:a gången!! nästa körning är på tisdag!

/ChrillZ :)
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
ChrillZ skrev:
Jo han tyckte det gick skitbra! men själv tyckte jag det gick åt helvete... tränade krypkörning runt koner osv... (körde Hornet 900)

var så lätt att den välte så man man fick sätta ner benet... skit oxå! några tips? den var ju rätt tunga att hantera... men ni som är vana så är ju Hornet känd för att vara lättkörd... men men.. det var ju 1:a gången!! nästa körning är på tisdag!

/ChrillZ :)


Blicken långt fram på manöverbanan! Fokusera på någonting borta i fjärran!
 

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Yepp ska försöka med det.. (blicken).. körskoleläraren tipsade oxå om det men när man väl sitter på hojen så är det mycket svårare.. men det ska gå!

/ChrillZ :tungan
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
chrillz! jag fick lära mej att typ pressa ihop benen mot tanken när man svänger.. det brukar förhindra att hojjen lägger sig ner :) och det med blicken är nog viktigt :tummenupp
 

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Tellet skrev:
chrillz! jag fick lära mej att typ pressa ihop benen mot tanken när man svänger.. det brukar förhindra att hojjen lägger sig ner :) och det med blicken är nog viktigt :tummenupp

Tackar för tipset Tellet! var och körde min 2:a gång idag.. gick faktiskt bättre idag.. tränade på bromsning oxå idag! jävligt kul! :tungan
 

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Tjena! I onsdags var jag och körde min 3:e gång, nu börjar jag faktiskt få kläm på det..! men man måste vara 100% koncentrerad annars är det lätt man får sätta ner benet i manöverbanan! efter dom 2 första gångerna tänkte jag att detta fixar jag aldrig... men men, nu verkar ju det gå åt rätt håll! :) (övningskör med Honda Hornet 900)

Fan vad kul det är!! iallafall nu när det går bättre! :hihi

Återkommer med mer info om hur det går!

/ChrillZ :yoparty
 

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
4:e körningen.

Började med manöverbanan idag, lyckades lägga den för första gången... PINSAMT! :( skulle runda en kon som jag lyckades komma för nära, skulle svänga till lite snyggt men lyckades då tappa balansen helt och la ner den snyggt o prydligt! trodde jag skulle lyckas hålla upp den med benkraft men det gick ju inte.... var för tung!

Sen körde jag undanmanöver och det gick ju bättre! =0)

Återkommer med mer info.

/ChrillZ
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
ChrillZ skrev:
4:e körningen.

Började med manöverbanan idag, lyckades lägga den för första gången... PINSAMT! :( skulle runda en kon som jag lyckades komma för nära, skulle svänga till lite snyggt men lyckades då tappa balansen helt och la ner den snyggt o prydligt! trodde jag skulle lyckas hålla upp den med benkraft men det gick ju inte.... var för tung!

Sen körde jag undanmanöver och det gick ju bättre! =0)

Återkommer med mer info.

/ChrillZ

alla är vi barn i början :) lyckades aldrig lägga ner hojen när jag övningskörde (men det var nära några ggr) men när jag väl hade kortet och köpt hoj så lyckades jag. glömde :yoparty att fälla ner stödet när jag parkerade en gång. precis bredvid en 4-vägskorsning full av hemåtåkande människor :tummenupp

i alla fall, lycka till, du kommer nog att klara av lappen galant!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top