1:a hjälpen-kurs

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Alla som går utbildningen får ett DELTAGARBEVIS.
Vad står EFR för? Jag kan skriva ut ett intyg på genomförd kurs men vet inte om det räcker med det...

/H

Det står för Emergency First Response. Det räcker nog med det du skriver ut isf :) Står så luddigt på hemsidan ang förkraven på rescue-utbildningen, "EFR eller liknande".. Så jag signar upp mig på nästakommande. Kan ju inte få för få utbildningar i detta heller så :tummenupp

EDIT:
Det låter fint. Skickat PM till Linus nu så bara hoppas det blir av. :)
 
Last edited:

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Det står för Emergency First Response. Det räcker nog med det du skriver ut isf :) Står så luddigt på hemsidan ang förkraven på rescue-utbildningen, "EFR eller liknande".. Så jag signar upp mig på nästakommande. Kan ju inte få för få utbildningar i detta heller så :tummenupp

EDIT:
Det låter fint. Skickat PM till Linus nu så bara hoppas det blir av. :)

Vi löser det på ngt sätt. Jag vill att SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT kan lappa ihop mig den dan jag blir påkörd. (Jag vägrar att tro att jag kan köra vält...)

/H
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Då ses vi på söndag 09.00 på Dahlheimers hus.

Spårvagn 3 eller 9 tar er lätt till Jaegerdorfsplatsen och därifrån går man 200 meter uppför Slottskogsgatan. Gatuadressen är Slottskogsgatan 12.

Ni som inte har hunnit betala eller som har haft problem med internetbanken får ta med pengar kontant istället.

Hör av er om ni får några problem: 073-9872556.

MVH Linus
 

Bifogat

  • Karta.jpg
    Karta.jpg
    68.1 KB · Visningar: 53
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Då ses vi på söndag 09.00 på Dahlheimers hus.

Spårvagn 3 eller 9 tar er lätt till Jaegerdorfsplatsen och därifrån går man 200 meter uppför Slottskogsgatan. Gatuadressen är Slottskogsgatan 12.

Ni som inte har hunnit betala eller som har haft problem med internetbanken får ta med pengar kontant istället.

Hör av er om ni får några problem: 073-9872556.

MVH Linus

Jag tar med mig pengar då :tummenupp
Dock får jag tilllägga att ja kommer vara så sjukt trött att det nästan är menlöst, fått reda på att ja ska jobba 17.00(Lördag) - 06.00(Söndag) :huvet
 
Last edited:

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Jag tar med mig pengar då :tummenupp
Dock får jag tilllägga att ja kommer vara så sjukt trött att det nästan är menlöst, fått reda på att ja ska jobba 17.00(Lördag) - 06.00(Söndag) :huvet

Antar att du kommer att var "frivillig" på alla övningar där jag behöver visa på en "medvetslös" :D
Jag vet hur det är, arbetar själv natt...
/H
 

Magnus79

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S
Om någon fått förhinder nu på söndag så är jag mkt intresserad av att fylla platsen.
/M
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
hur är det med parkeringar?
eller är det smidigare med spårvagn?
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
hur är det med parkeringar?
eller är det smidigare med spårvagn?

Parkering finns på plats! :tummenupp

Precis framför huvudingången finns en stor staty i koppar som ska föreställa ett träd. Från huvudingången räknat; på bortre sidan av statyn finns en meterhög stolpe med en knapp på. Tryck på den, säg till i receptionen att ni ska till ha första hjälpen kurs med Hans och att ni vill parkera på garageplan 3. (Det är högst upp i backen.)
Väl inne på GARAGEPLAN 3 går ni längst in i garaget och efter de blåa dörrarna på vanster hand svängar ni direkt höger i korridoren tills ni kommer tilll ett utrymme med en blå soffgrupp. Där finns jag, lokalen och de andra som hunnit före.

Ni som går in genom receptionen; Där finns skyltar eller fråga efter lokal: "Allköket" så visas ni rätt.
(1. Ta hissen till VÅNINGSPLAN 4.
2. gå genom biblioteket.
3. sväng vänster vid akvariet och gå längst ner i korridoren.
4. Stanna vid den blå soffgruppen.)

Observera att GARAGEPLAN 3 ligger på VÅNINGSPLAN 4. Så organiseras saker och ting i kommunen, nämligen... :rolleyes:

Oömma kläder är ett tips, vi kommer att öva mycket...

/H
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hej alla! Ledsen men jag kommer inte klara av att gå, kom hem från jobbet nu! Skulle kosta mer än det smakar, ber om ursäkt för att jag tagit upp platsen.. hoppas det kommer ersättare.

pm'ar magnus79
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Lärorik, rolig och lyckad dag! Ser verkligen fram emot 1:a april! Då får vi se vem som har mest talang ;)
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Får ställa mig till skaran som tackar Linus samt Hasse för en väl genomförd dag som var mkt lärorik! tummen upp!
Alltid kul att se folket bakom nicken oxo =)

Syns den 1.e!

/Martin
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Lärorik, rolig och lyckad dag! Ser verkligen fram emot 1:a april! Då får vi se vem som har mest talang ;)

Svaret på den frågan vet vi ju redan:tummenupp

//Rash the talang. 1april hade jag tänkt börja köra min hoj dessutom:banana Hade vart kul om vi blev några hojar på plats:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top