NSB33
Mullsjö Maniac
Jag har ju då kört SM i roadracing och ERF i ca 12 års tid, och funderade lite...
Man har lagt ca miljonen ur egen ficka...
Man har kuskat över 10000 mil på vägarna i en så kallade racebuss med tillhörande husvagn, 40 mil till Karlskoga, 57 mil till Knutstorp, 36 mil Falkenberg, 36 mil Sviestad, resa till Brno o Most 260mil vardera.... and so on and on and on!
Man packade buss o husvagn väldigt många gånger under denna tid, som dessutom skulle tvättas, servas, lagas, besiktigas mm!
(hojen likaså)
Man jobbade extra typ 4 kvällar i veckan 3-5 timmar om dagen under många år bara för att få råd att köra, och då var man ju tvungen att åka och träna emellan också...
Dom flesta säger nog jamen om du hade sökt sponsring dom timmarna istället... men att (ursäkta uttrycket) sl---a r-v har inte varit min starka sida... så jobba var enklare!
Samt då skaderisken, nu har ju jag klarat mej bra ett nyckelben och några revben, faktiskt bara vurpat 5 gånger på dessa år, men så har jag ju kört rätt fegt också pga att man inte haft ekonomiska förutsättningar!
Men är det då värt det???
Det finns inget som går upp emot det i mina ögon
Den perfekta utgången ur en kurva, eller in i kurvan, eller en riktigt rolig fight mot konkurrenten
Eller Burnouterna, bakhjulsåkningarna för publiken, ja innan då banägarna satte stopp för det
Det gav en vänner för livet, dessutom med samma intresse, bara det
Det finns ett litet problem bara, vad gör man sen.... när man inte tycker att det är värt det längre, när man får familj och man orkar inte längre hålla på, tror det är många som har det jobbigt med att sluta, jag löser det med att åka o träna för att man fortfarande tycker det är fantastiskt roligt
Igen, är det då värt det
Absolut har man ett brinnande intresse så har man, är man lite korkad
Häls Peter Gudmundsson
33 Superbike
Man har lagt ca miljonen ur egen ficka...
Man har kuskat över 10000 mil på vägarna i en så kallade racebuss med tillhörande husvagn, 40 mil till Karlskoga, 57 mil till Knutstorp, 36 mil Falkenberg, 36 mil Sviestad, resa till Brno o Most 260mil vardera.... and so on and on and on!
Man packade buss o husvagn väldigt många gånger under denna tid, som dessutom skulle tvättas, servas, lagas, besiktigas mm!
(hojen likaså)
Man jobbade extra typ 4 kvällar i veckan 3-5 timmar om dagen under många år bara för att få råd att köra, och då var man ju tvungen att åka och träna emellan också...
Dom flesta säger nog jamen om du hade sökt sponsring dom timmarna istället... men att (ursäkta uttrycket) sl---a r-v har inte varit min starka sida... så jobba var enklare!
Samt då skaderisken, nu har ju jag klarat mej bra ett nyckelben och några revben, faktiskt bara vurpat 5 gånger på dessa år, men så har jag ju kört rätt fegt också pga att man inte haft ekonomiska förutsättningar!
Men är det då värt det???
Det finns inget som går upp emot det i mina ögon
Den perfekta utgången ur en kurva, eller in i kurvan, eller en riktigt rolig fight mot konkurrenten
Eller Burnouterna, bakhjulsåkningarna för publiken, ja innan då banägarna satte stopp för det
Det gav en vänner för livet, dessutom med samma intresse, bara det
Det finns ett litet problem bara, vad gör man sen.... när man inte tycker att det är värt det längre, när man får familj och man orkar inte längre hålla på, tror det är många som har det jobbigt med att sluta, jag löser det med att åka o träna för att man fortfarande tycker det är fantastiskt roligt
Igen, är det då värt det
Absolut har man ett brinnande intresse så har man, är man lite korkad
Häls Peter Gudmundsson
33 Superbike
Last edited: