Vissa bilägare brukade hälsa på varandra. Det var på sextiotalet när DKW kom med ljustuta. Audiägarna verkar ha lagt ner den traditionen.
Jag tror inte att färska hojåkare har en susning om varför ni/vi morsar när vi åker hoj. Med det känns väl bra att bli bekräftad varje gång man är ute och åker. Fin sammanhållning som är guld värd när man... behöver bekräftelse.
Det är samma sak bland båtägare. De har morsat i alla tider med få vet varför. Lite mer priviligierade, nu med plottrar, gps, mobiltäckning och medlemskap i SSRS. De är ändå bara bilister på sjön.
HD-åkare kan man ju dra över en kam. Kriminella, drogpåverkade, bad boy-look-alike-wannabes, stulna hojar, fängelsekunder, vackert väderåkare, solbrillor, dödskallar, massor av HD-loggor på alla kläder, skärp, pluskor, kängor osv.
Visserligen finns det dom som alltid gillat HD mer än andra fabrikat, som kanske jobbat och gnetat ihop stålarna och bytt upp sig till sin drömhoj och som använder sin hoj för att det framförallt är en tillfredställelse för en själv och inte gör en grej av det. Äger ingen HD-tisha. Jo de finns. Ja det finns en massa olika sorters HD-åkare. Och hojåkare. Och bilister.
Haha, att debattera på ett hojforum. Fullkomligt meningslöst. Men jag sitter hemma och väntar på en grej.
Nu ska jag bara polera fälgkanterna med svinto sen ska jag åka lite hoj för mitt eget höga nöjes skull. Åka i jeans och gympadojor? Ja a du...