100 knep att döda myror - Deluxtråd

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hej kära vänner!

Tjackat hus...och myror.

Hur får man ihjäl dem utan att ta bilen kors och tvärs för att köpa specialmyrmedel som funkar sådär bara för att de ska vara miljövänliga.

Jag vill inte att de ska flytta utan jag vill att dom ska dö. Helst vill jag ha tips på sånt som ni vet funkar. Min första tanke var lite strösocker toppat med glyckolsås. Vet ej om det funkar ännu.

Fler tips?

Ring ditt försäkringsbolag (där du har hemförsäkringen) och berätta att du har ett myrproblem - om de bosatt sig i eller nära huset vill säga och riskerar att ta sig in.... I nio fall av tio har du skadedjursbekämpning inkluderat i denna försäkring. Och i åtta fall av dessa nio har försäkringsbolaget ett avtal med AnitCimex. Och i sju fall av dessa åtta kommer AntiCimex ut inom tre arbetsdagar för att göra livet surt för de små sexbenta dj___rna. Och i dryga sex fall av dessa sju kommer problemet vara ur världen inom en vecka. Så - ca 66% chans att kunna njuta av en myrfri sommar inom 10 dagar.

PoK

KK

Utrustning: Pincett, hammare och städ.

1: Medels pincett, placera utvald myra på städet.

2: Medels hammare, avsluta myrans livscyckel.

3: Upprepa från punkt 1.

En skvätt Borax i nåt sött, typ läsk eller saft funkar klockrent :tummenupp... Ja köpte Borax i färghandeln...

Köp Karinäs jazzklubbor, och droppa lite marinad där du har problem.

Efter en natt med några droppar marinad på diskbänken såg det ut som ett slagfält. Döda myror över hela bänken och problemet borta.

Såna där myrdosor funkar jäkligt bra, myrorna tar med sig giftet in till stacken och alla dör, förhoppningsvis. Tar lite tid då de inte dör per omgående.

Jag sprayade hålet i väggen vid källartrappen där de tog sig in i huset med Rekals grillrent och de jävlarna smälte sakta men säkert ihop till en enda gegga :brinnerup Nackdelen var att jag inte kunde gå ner i källartrappen på en stund då man hade svårt att andas :gnissla

Finns ett medel som heter nippon. Det är riktigt bra. Slavarna matar ungarna och de andra patrasket i stacken och sen dör dom. Tar kanske en vecka drygt men dom försvinner.

Hej kära vänner!

Tjackat hus...och myror.

Hur får man ihjäl dem utan att ta bilen kors och tvärs för att köpa specialmyrmedel som funkar sådär bara för att de ska vara miljövänliga.

Jag vill inte att de ska flytta utan jag vill att dom ska dö. Helst vill jag ha tips på sånt som ni vet funkar. Min första tanke var lite strösocker toppat med glyckolsås. Vet ej om det funkar ännu.

Fler tips?

Hade två myrbon utefter huset som fick en dos myrr extra (granulerat husdjursäkert bete som ska dras hem till boet). Bara någon dag senare verkade aktivieteten avstannat helt med undantag från några få tillsynes drogpåverkade slöfockar som yrar runt. :banana

Ska nu pröva mot dom små jävlarna som underminerar stenvägen upp till garaget, dom är dock av annan art så det kanske inte funkar lika bra (står på burken att det funkar bäst mot svartmyra, sämre mot skogs och rödmyror, dom nya målen är förvisso svarta men mycket mindre än dom som jag framgångsrikt utrotat.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick