100% Robusta

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag är på jakt efter kaffe helt utan den fina Arabica-bönan utan enbart 100% sunkig Robusta. Jag har letat på allehanda lågpriskedjor, arab-butiker och alla sunkhak jag kunnat hitta men även ÖoB billigaste var 70% Arabica. Hur skall jag göra för att få tag på äkta Robusta?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Varför bara robusta? Den är väl inte sunkigare förresten, det är en smaksak vill jag påstå.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Robusta rockar fett :yoparty är man koffenist så är det den bästa bönan alla gånger. Jag hittar den hos olika så kaffebutiker inne i Sthlm city och nån gång i Kista C.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Var på kaffeplantage här om dagen. Där berättade dom att man ympar Arabica på dom mer tåliga (därav namnet) Robusta så får man det bästa av två världar. :tummenupp

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Varför bara robusta? Den är väl inte sunkigare förresten, det är en smaksak vill jag påstå.

Därför att jag gör en kaffedrink som behöver mer beska för att balansera sötman. Lärde mig göra den när jag bodde i ett land där man i princip bara hade den billigare Robusta, tog med mig en låda hem men den är nu slut. Har provat med flera olika kaffesorter som går att köpa här men det smakar som Starbucks choko latte deluxe med extra grädde....

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kul att se att fler gillar Robusta. Jag tycker 100% Arabica saknar snärt och karaktär :)
Jag har inte hittat 100% Robusta men 60/40 blandningar finns det ju gott om. Johan & Nyströms La bomba :drool

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det där är ju en historia för sig, det kan ju ha varit exklusivt innan det blev minkfarm av det hela.
Om någon vill ha något "unikt" så kan jag låta ett paket av Lidls bönor gå genom grannens kinesiska nakenhund. Är man villig att betala kan jag låta det gå en runda genom henne också.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!