1000 cc nakenhojar...

O.M

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
CBR600RR
Nu har det blivit dags att införskaffa något mer upprätt ;)...satt och klurade lite på antigen en honda cb1000r, kawasaki z1000 eller yamaha fz1n...Vad tycker ni? Någon som är ägare av dessa hojar kan väl skriva några rader...Tack på förhand.

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Sitter i samma båt, min första hojj var/ är CBR 954 2003.
Just nu suktar jag efter en KTM Superduke 990 med akra pipor.

Har du tagit den i beaktningen?
Om inte, varför inte?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tycker det låter som bra hojval i mina öron:) Inte intresserad av Naken Twin Aprilia Tuono? Eller andra stormotarder som någon nämt superduke, dorsoduro.

Har inte kört någon av ovan, motormässigt vet man bara hur fz1.an är på ett ungefär. Själv börjar jag allt mer snegla mot KTM 690 hållet allt mer :)

O.M

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
CBR600RR
Jo jag har kikat och kört en 990 superduke med akra pipor. Hel grym hoj faktiskt dock vibrerar röven en hel del. Därav blev den lite degraderad. Sen ville jag ha nån hoj med abs på för den används mest i stan och Göteborg har ju sina dårar till bilister som tydligen fått körkortet ur Nestles paket ;). Jag tittade lite på aprilia shiver som jag tyckte va najs men lite klumpigare än Hondan. Hittils är den en klar favorit.

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Jag slår ett slag för Buell 1125CR!! Men den finns med två olika styren, ett för "upprätt" åkning!! Billig försäkring, jag kör Hel+europatillägg hos Svedea för ca 5 papp!!

tivolit

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Har absolut ingen erfarenhet av nån av hojarna. Men z1000sx är rackars snygg ;P

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag körde en cb1000r förra året, stortrivdes med köregenskaperna och motorkaraktären, tyvär var jag tvungen att sälja i höstas. Har du inte provat den? Gör det!

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Jag har numera både och. Bandit med halvkåpa och B-King naken. Det är stor skillnad i komfort när det går undan. Testade i 160 och det känns det som hjälmen vill slitas av med nakehoj. Kanske vänjer man sig, men skillnaden är markant.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
KTM SD eller Aprilia Tuono.
Så, nu har du bara två att välja mellan :D

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag kör en FZ1. motormässigt är den överlägsen de andra japanerna. Kawan har mer pulver på mellanregistret, men känns klen längre upp. Hondan känns trist hela vägen. Däremot har hondan ett betydligt bättre chassi om du vill smiska kurviga vägar . Då jag gillar motorn skarpt gjorde jag lite chassiändringar, såsom att sänka styrkronan 10mm, ny dämpare bak, etc.
Jag valde FZ1 över Superduke för att det är en mer allsidig hoj MED ABS. Det är skönt att smiska motorväg med den, kurviga vägar likaså, lågfart och krypkörning är den outstanding på, känns superstabil i 270 också. den enda grejen SD är bättre på är wheelies

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag kör en FZ1. motormässigt är den överlägsen de andra japanerna. Kawan har mer pulver på mellanregistret, men känns klen längre upp. Hondan känns trist hela vägen. Däremot har hondan ett betydligt bättre chassi om du vill smiska kurviga vägar . Då jag gillar motorn skarpt gjorde jag lite chassiändringar, såsom att sänka styrkronan 10mm, ny dämpare bak, etc.
Jag valde FZ1 över Superduke för att det är en mer allsidig hoj MED ABS. Det är skönt att smiska motorväg med den, kurviga vägar likaså, lågfart och krypkörning är den outstanding på, känns superstabil i 270 också. den enda grejen SD är bättre på är wheelies

Och därmed är väl ändå valet avgjort? :arsele

Frezer54

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2011
Hoj
2002 suzuki gsx 600 r
Tycker en speed triple! Roliga att köra, bra vrid, och låter riktigt gött. men smaken är som baken:)

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
KTM 690smc
Råast av alla i mina ögon är ändå Speed triple. Har också kört superduke och buell 1125cr och alla de hojarna är sjukt underhållande. Köp den du vill ha och du kommer bli nöjd. Börja med att provköra hojarna du funderar på.

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Då har du inte prövat Tuono v4r :banana

Nä iofs inte... Jag håller mig i mer sansade prisklasser. =/

Men varenda rad 4:a som provkörts känns ivf som en liten flick-symaskin i jämförelse. =) Känns betydligt mer hårdrock varje gång man sätter sig på sin egen igen & startar maskinen. Funderat på många byten men SV'n får allt vara kvar ett tag till... =)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
finns en nakenhoj där du knappast blir besviken på motorn ... visserligen 1340 kubik och svåra att hitta beg med ABS ....
B-King :hej

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...