Remus
Radical Riders
Here we go again..... Kan man också säga.....
:corn
:corn
Nej, felet är mitt, jag råkade "quota" dig av misstag!myspinnen skrev:frågan jag svarade på var inte sporthoj vs sporthoj utan om du läser så var det mer motard vs sporthoj på manöverbana .
perkihlen skrev:undrar väl mest om hinderbanan är svårare med sporthoj. än med tex motard el dylikt.
Chronic skrev:Mm, hinderbanan är knepig, speciellt den där sektionen man ålar i gyttja under ett nät Men R1 funkar skitbra!
OlleR skrev:Det gäller väl 750cc+ för uppkörningen om jag minns rätt
Poacher skrev:hahaha, en till som minsan kört cross och nu är fullärd och ska åka R1 som förstahoj, komik på hög nivå.
Äj den svåj att tjöra.
Poacher skrev:hahaha, en till som minsan kört cross och nu är fullärd och ska åka R1 som förstahoj, komik på hög nivå.
Äj den svåj att tjöra.
hade ju faktiskt tänkt hålla mig till hastighetsbegränsningarna, samt övningsköra en hel del innan jag kör upp. Men en R1 a kanske går upp på bakhjulet redan på tomgången .Poacher skrev:hahaha, en till som minsan kört cross och nu är fullärd och ska åka R1 som förstahoj, komik på hög nivå.
Äj den svåj att tjöra.
perkihlen skrev:hade ju faktiskt tänkt hålla mig till hastighetsbegränsningarna, samt övningsköra en hel del innan jag kör upp. Men en R1 a kanske går upp på bakhjulet redan på tomgången .
sporTlovEr skrev:Säkert svårhanterilig i manöverbanan (även om det provet skall ändras) men allt går, jag hade en offroad jag övade på den var skitjobbig i garagevändingen, med trafikskolans 750 var det en barnlek.
Sen hur mycket effekt man har spelar ingen roll bara man tar det lugnt, jag gick från 500-1000cc första säsongen(denna).
Qwerty skrev:Väntar med spänning tills sommaren när du kan berätta hur enkelt det är att hålla hastighetsbegränsningen med en R1a. Och nej en R1a går inte upp på bakhjulet på tomgång. Köp en cykel som du trivs på sen om det står CB eller CBR eller R på den är skit det samma, köp en som du lär dej manövrera ordentligt innan du går upp på dessa monster. Hur många kör upp för bil körkort med en lambo? Hur många börjar sin bil karriär i en Ferarri? Visst det finns dom som gör det(Britney Spears) se hur det gick för henne.
perkihlen skrev:Kanske ska satsa på en Daytona istället då:
RacerKeld skrev:I dag är jag glad att jag började på CBR:an, då den inte är så känslig för de fel som en nybörjar gör - t ex att ge full gas ut av sväng, fel-bedöma din hastighet osv.
//Ronni
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |