1000-milaservice R6 -02

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Har ringt runt och kikat lite priser och väntetider på att serva min hoj, och här är vad jag kom fram till. Jag ringde endast till auktoriserade serviceverkstäder inom en 10-milaradie. Har jag missat någon så kan ni väl säga till.

Lugnets Motor i Borås - 2300 kr, 1 veckas väntetid
MC-service i Varberg - 1600 kr, 4 veckors väntetid
Zäta-motor i Göteborg - 2600 kr, 2 veckors väntetid
Bike Trollhättan - 2600 kr, 5 veckors väntetid

Skrämmande prisskillnader, vad kan det bero på?

Blir nog Lugnets i alla fall, för hojen har redan passerat 1000-milastrecket så jag vill få det gjort så snabbt som möjligt. Såvida inte någon här har tips på någon annan verkstad?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Lite långt att åka kanske men...

Jag hade inne min på 100milaservice förra veckan, på Yamahacenter i Karlstad, det var inga problem att boka tid, de hade i princip när som hellst.. kunde tom säga ett datum själv :D

De hade fast pris på servicen... kostade runt 2300:- ... rätt dyrt för en 100mila tycker jag, men så kostade åandrasidan 100mila på min förra hoj också, man kanske skulle sadla om till Mcmek :rolleyes:

MrDaniel

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -00
Vet inte om de är aktoriserade men... MC-Teknik på Trandared i Borås är duktiga och brukar ha kort väntetid samt bra priser.

Ägaren, Petterson aka Snus är duktig och har jobbat som Mc-mekaniker i 30 år. Hade bla verkstaden på Lugnets förr i tiden.

Iallafall... Jag lämnade in min ZX9R -00 där för ett par veckor sedan för 1200mil service. Var där och kollade pris samt väntetid på en onsdag, det var inga problem utan jag kunde lämna hojen på morgonen dagen efter och hämta ut den på eftermiddagen samma dag. Guld!

Priset blev 3700kr inkl material som olja, filter, tändstift, bromsvätska m.m. då det är en STOR service på Kawa, de fick bland annat lyfta kammarna (typiskt Kawa), såg det själv när jag var där och hälsade på dem på lunchen. OBS: Lugnets räknade med att bara jobbet hos dem skulle gå på ca 3500kr!!!

En kul grej var förresten att killen (Henrik tror jag han hette) som servade min hoj bara jobbar extra på MC-teknik och i vanliga fall jobbar han som mekaniker åt en Holländskt Kawasaki Roadracing-team i VM! Känns som han visste vad han gjorde... :tummenupp

Ps: Om ni tänker bjuda på kaffebröd så köp något sockerfritt och en morot då Snus har diabetes. ;)

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
MrDaniel skrev:
Vet inte om de är aktoriserade men... MC-Teknik på Trandared i Borås är duktiga och brukar ha kort väntetid samt bra priser.

Ägaren, Petterson aka Snus är duktig och har jobbat som Mc-mekaniker i 30 år. Hade bla verkstaden på Lugnets förr i tiden.

Iallafall... Jag lämnade in min ZX9R -00 där för ett par veckor sedan för 1200mil service. Var där och kollade pris samt väntetid på en onsdag, det var inga problem utan jag kunde lämna hojen på morgonen dagen efter och hämta ut den på eftermiddagen samma dag. Guld!

Priset blev 3700kr inkl material som olja, filter, tändstift, bromsvätska m.m. då det är en STOR service på Kawa, de fick bland annat lyfta kammarna (typiskt Kawa), såg det själv när jag var där och hälsade på dem på lunchen. OBS: Lugnets räknade med att bara jobbet hos dem skulle gå på ca 3500kr!!!

En kul grej var förresten att killen (Henrik tror jag han hette) som servade min hoj bara jobbar extra på MC-teknik och i vanliga fall jobbar han som mekaniker åt en Holländskt Kawasaki Roadracing-team i VM! Känns som han visste vad han gjorde... :tummenupp

Ps: Om ni tänker bjuda på kaffebröd så köp något sockerfritt och en morot då Snus har diabetes. ;)

Det är ju det jag har sagt Marcus. :fakta

Lämna hojen till snus, han VET vad han håller på med, till skillnad från en del andra!!!!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Problemet är, som jag har sagt till dig innan Peter, att "Snus" inte är aukoriserad Yamaha-meck. Alltså flyger garantin käpprätt åt helvete om jag lämnar in hojen där. Så enkelt är det.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
McB skrev:
Problemet är, som jag har sagt till dig innan Peter, att "Snus" inte är aukoriserad Yamaha-meck. Alltså flyger garantin käpprätt åt helvete om jag lämnar in hojen där. Så enkelt är det.

Är du säker på att han inte är auktoriserad??

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...