Handlar om vad du gillar för karaktär och vilken typ av körning du hålls med,själv gillar jag kurviga 70vägar på vichan och då räcker det mer än väl med 600.
Sällan man går långt över 200 innan det svänger och dit är det klipp så jag blir nöjd,sen är antalet personer som ser vad man håller på med nära 0 så impfaktorn är betydelselös där och då faller ännu ett litermotiv bort.
Men men,prisskillnaden på ägandet är ju så litet så det spelar ju nästan ingen roll vilken du väljer om du använder det som motiv till att ta en 600 istället för liter så är det den enda anledningen så köp 1000.
Fundera på vad du vill ha och vad du kommer använda den till,testa(alltså provkör) om det du ska ha den till funkar och köp det du känner är bäst för just dig,själv hittade jag ingenting JAG skulle kunna göra bättre på en 1000 än 600an utom att köra fortare rakt fram så för mig föll den bort då jag klarar av att ta livet av mig på 600an ändå.
Dock så verkar ju den allmänna meningen vara att allt under en liter suger så det är väl lättare att sälja en sådan när du vill skaffa något annat så det kan ju tala för att du börjar där och byter "ner" dig om du vill testa något annat sen.
Henrik