1052 kolvar/cyl i 750 89 motor

Boshboo

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Värmland
Hoj
1990 Suzuki GSXR 750
Gixxer 1052 kolvar/cyl i Gixxer 750 89 motor
Har någon byggt en sådan bastard kombination ?? tacksam för svar. :banana :banana
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Japp, finns folk som byggt dylika tingestar. Ta hela 1052 raden och montera på 750 botten, samma motorhalvor om jag inte minns fel. Dock måste du ta ner höjden på 1052 raden cirka 6 mm om jag inte minns fel.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Dålig idé... Varför inte använda alla 1052 kubiken istället?

750-lådan håller lika länge som remmen på en trimmad en-petare.
 

Boshboo

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Värmland
Hoj
1990 Suzuki GSXR 750
Heheheh

andersbrink skrev:
Dålig idé... Varför inte använda alla 1052 kubiken istället?

750-lådan håller lika länge som remmen på en trimmad en-petare.

Jag byter för att jag vill inte för att jag behöver, hehehe därför ska det vara 1052 cylle/kanna om det går att fräsa större hål i lilländan på 750 vevstaken.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hoztic skrev:
Är just 750-lådan extra klen? Eller är det i kombination med trim?

Lite smalare drev då, eftersom det ska in ett till drev på axeln. Mig veterligen så funkar det bra om man inte trimmat mycket.

Har plockat ur en 750 låda ur en 1052 motor, och det var inga större fel på den trots att den gått hårt...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Wibbe skrev:
Lite smalare drev då, eftersom det ska in ett till drev på axeln. Mig veterligen så funkar det bra om man inte trimmat mycket.

Har plockat ur en 750 låda ur en 1052 motor, och det var inga större fel på den trots att den gått hårt...

Aha, bara 5 växlar på 1052?
Iofs, jag har haft sönder något i min låda, som är helt orginal... :gnissla
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hoztic skrev:
Aha, bara 5 växlar på 1052?
Iofs, jag har haft sönder något i min låda, som är helt orginal... :gnissla

Ajajaj! Jo, alla 1100 är ju 5 petade. Vad är det som pajjat? Tror jag har lite 750 växelgrejjor ligger.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Wibbe skrev:
Ajajaj! Jo, alla 1100 är ju 5 petade. Vad är det som pajjat? Tror jag har lite 750 växelgrejjor ligger.

Det knakar konstigt när jag snurrar på drevet, precis som ett trasigt lager. Så jag skulle tro att utgående lagret har gett upp. Har hört något rassel ett tag också, men det kan ju vara från det. Men har något annat gett upp så är det ju intressant! Jag hör av mig i så fall!
 

Boshboo

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Värmland
Hoj
1990 Suzuki GSXR 750
Då börjar jag väl att leta o dra dit prylarna då eftersom ingen protesterar :lol :lol :lol :lol 1052
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top