11-april en mörk mörk dag.

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Tja vad ska man säja, sicken jefla skitdag helt enkelt!!

Allting börjar dan innan eller rättare sagt ett par veckor innan, men jag börjar skriva om dan innan.

Kommer ner till cykeln o tänker nu jeflar ska den ihop!!

Ställer in kammarna och se på fan de verkar stämma, drar runt motorn "TOCK", - Men va fan dom står ju rätt, river itu skiten igen o upptäcker att den ena kammen står 180 grader fel,bhaaaaaa gör om gör rätt(detta var väl 7 gången jag skruva itu den). Jaja sagt o gjort nu stämmer de iallafall kollar på klockan 00.30, -hmmmm de kan nog bli körning imorrn om det stämmer nu.
Drar runt motorn.........whooohooooo de funkar, skruvar på toppen, i med tändstift osv.
Sätter i batteriet o trycker på startknappen, den startar inte. :huvet
-Du kanske ska prova choka den, säjer min mekar kompis.
Sagt o gjort..............den startar,-halleluja!!!!!!!!:tummenupp
Cykeln är komplett lagom till 02.30, hem, sova osso upp 06.30 packa bilen och iväg till Knutstorp.
Men säj den lycka som varar. Kommer halvägs, oops glömt depåstöden:huvet , gör om gör rätt.
Ok på väg igen och kommer dit lagom till inskrivning(lite senare än tänkt).
Ställer upp cykeln och gör allt iordning,-hmmmm jag bara måste starta o kolla så allt funkar............FAN batteriet e tok dött:huvet , happ sprang runt i depån och hittade en laddare att prova med...........funkar inte!!!!!!!:huvet
Får låna Tsunamis bil(tack så fruktansvärt mycket) och har snart ett nytt batteri i näven,12.00 lunch typiskt, meckar ihop de sista på hojen(kåpor o dyl.)

Jaja nu funkar allt iallafall, kör ut på första passet för dan, tar det lugnt i början o bygger upp tempot lugnt, och så varv 7(tror jag de va) brakar helvetet lös, kommer ut på rakan ger gas..........o va de går!! Helt plötsligt bara försvinner kraften från motorn, det vissar sej att den har tokskurit o oljan pissar ut:huvet :gnissla , försöker hålla mej ute till kanten så att oljan inte ska förstöra för alla andra tills jag fått ner farten tillräckligt så jag kan köra av helt, dum som jag e vänder jag mej om o kollar hur det ser ut bakom mej och då "drar" jag med mej hojen lite in på banan igen!!!:dummer

Kollar skador i depån när jag väl kommit in, underkåpan är full med aluminium o0ch ett lagom stort hål går rakt in till treans kolv och man kan även se axeln därinne..........ridå!

Detta var ett långt sammandrag av Medlem 277.
En helt vanlig träningsdag?

Tsunamic blev det nån bra bild på skrotet får du gärna lägga upp den. :)

Ses på srw så fort jag fått tag på min nya motor.:hej

Stort tack till Rogge och mmånga fler som hjälpte mej hålla humöret uppe.

Mave aldrig mer kommer du höra -Höhöhö glöm inte distansen idag!!! :D

EDIT ändrade namnet fan va dum ja e, självklart ska de va Tsunami e nog fortfarande litta trött.:D

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
varför gör du så vill du lite leka med mig på sturup?

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Det var ju min bil du lånade.
Jag har ett par bilder på hålet i blocket.

Väntar bara på min nya dator så jag kan "framkalla" dom

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Sorry där Tsunami kan inte tacka dej nog för din hjälp!!!!! :tummenupp :tummenupp

Alex klart vi ska leka jag e snart på G igen!!!!! :yoparty

Robz

Guest
Trist som faan!!!
Kollade du ventilspelet efter monteringen av kammarna?
Annan trolig orsak till haveriet?

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Själklart kollades ventilspelet. Och det var perfekt efter justering.

Det jag personligen tror är att har man trimmat så hårt, så går nåt sönder för eller senare. Men jag kan ha fel.

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Så här såg motorblocket ut efter olyckan:näsblod

Bifogat

• DPP_0005.jpg
    DPP_0005.jpg
    13 KB · Visningar: 144

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sorry där Tsunami kan inte tacka dej nog för din hjälp!!!!! :tummenupp :tummenupp

Alex klart vi ska leka jag e snart på G igen!!!!! :yoparty
Skönt att slippa höra det där fler gånger och skönt att få betala igen skulden för lånet av din bil (jag tankade upp Tusses bil, precis som jag lovade)

Bryt ihop o kom igen, en ny R6 motor ska du väl kunna hitta (du kan ju fråga AleX, han har väl fler hojar i delar än nån annan här på forumet)

:pannkyss

Ses o hörs!

Fler bilder på vad veven gjorde: http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=188803&d=1176407953

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Själklart kollades ventilspelet. Och det var perfekt efter justering.

Det jag personligen tror är att har man trimmat så hårt, så går nåt sönder för eller senare. Men jag kan ha fel.

Aj aj, var det din motor som sköt! Jag såg bara ett fett rökmoln från där jag stod, tornet efter microbron, och undrade vems det var. Trist som tusan! Back on track asap :)

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Satt o kolla mina gamla inlägg här o ooooops där döke detta upp, mörkaste dagen i mitt mc liv så här långt.

Har fortfarande inte meckat sönder den gamla motorn för o kolla, men iallafall den nya funkar som en smäck.(var ute o startade den igår)

De suger i tarmen nu så ....... srw here we goooo soooon i hope :D

Än en gång TACK för all hjälp o stöd jag fick den dan.

Robz

Guest
Sluta toktrimma en halvlitershoj (eller vad du nu gör), o köp
en i full storlek istället :D :banana
Hoppas du slipper mer bekymmer hädanefter :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...