StröMmarN
En Stolt Aprilia ägare :)
- Gick med
- 8 Dec 2005
- Hoj
- Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Ja för fan...den är skit bra...förstår ingenting om vad som är fel ![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
fast_aprilia_rs skrev:Asså..innan jag köpte min avgasport så ringde jag eller rättare sagt min pappa till den tyska firman som hade pluggat igen den tll 7kw.
Och där fick han massor av nummer som vi skulle kålla, alltså till 11kw V,,,så som nr på CDI boxen som var rätt...nummret på ljuddämparen som oxå var rätt,,,och massa annat...
Och allting var rätt..till och med det nummret på tändstiftet oxå..munstycken ALLT !!
Vet inte vad det kan va..kan ju vara ngt med avgasporten..eller det mest troliga..plugg i avgassystemet
Antagligen har dom satt en egen plugg någonstans..
Jag har ju redan tagit bort en plugg i det, men det är klart att det kan finnas fler
Vad är det som är så svårt att förstå? Din kolv har gått för långt och måste bytas... 1700 mil? Shit! Min skar vid 1000, få den bytt snarast möjligt om du inte vill betala onödigt skit!fast_aprilia_rs skrev:Är det någon annan klok människa här som vet vad jag skall göra ???!!!!
Läs mitt inlägg o svara på frågornafast_aprilia_rs skrev:Är det någon annan klok människa här som vet vad jag skall göra ???!!!!
Jo när jag tänkte lite så stämmer det ju, kolven borde en stor bov i det hela.Snubbben skrev:Vad är det som är så svårt att förstå? Din kolv har gått för långt och måste bytas... 1700 mil? Shit! Min skar vid 1000, få den bytt snarast möjligt om du inte vill betala onödigt skit!
fast_aprilia_rs skrev:Är det någon annan klok människa här som vet vad jag skall göra ???!!!!
fast_aprilia_rs skrev:Så ifall man sammanfattar det hela lite...
Det som ni tror det är alltså att kolven är förgammal och att det finns en till plugg i avgassystemet ?
Jag har ingen aning om den tyska modellen har en plugg men det har iaf inte Svenska verisionen! Men det är värt och kolla! Men de verkar vara många som tror att gammal och sliten kolv inte gör så mycket skillnad men det gör det!fast_aprilia_rs skrev:Så ifall man sammanfattar det hela lite...
Det som ni tror det är alltså att kolven är förgammal och att det finns en till plugg i avgassystemet ?
Snubbben skrev:Jag har ingen aning om den tyska modellen har en plugg men det har iaf inte Svenska verisionen! Men det är värt och kolla! Men de verkar vara många som tror att gammal och sliten kolv inte gör så mycket skillnad men det gör det!
Olika storlekar på olika märken. går inte gämföra så.CRMaeger skrev:okej, ne jag bara undrade för det lät lite lite, jag har ju viserligen en förgasare på 27 mm, men ändå. Jag kan till och med köra på 170 utan att den blöddrar (på de höga varven då) Men är det original munstyckena då elle? Men har svårt o tro att det bara skulle vara det. Ne jag vet inte riktigt, om det inte ä pluggarna det hängerpå.... Hur gamml är kolven?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |