12000kr för ett brutet nyckelben, lagom el?

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
KTM RC8 R -12
Bröt nyckelbenet 2 år tillbaka. Idag avslutade vi ärrendet hos Folksam. Fick 12000kr.... vettigt el?

Kul med vettigt svar:)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Aaa det är väl relativt lagom, vet att min ena vän bröt benet på min andra vän och fick 4000kr (fråga mig inte hur/vrf, vet ärligt talat inte).

Får man fråga hur du bröt det? Har en vän som bröt sitt nyckelben när han gjorde dips i gymmet (återigen fråga mig inte hur/vrf)

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Nog omöjligt att svara på utan att veta om du är helt återställd eller har någon form av invaliditet, d.v.s. nedsatt rörlighet.

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Vad är det för typ av försäkring?
Hur skadade du dig?
Är det sveda o värk eller bestående men som är underlag för ersättningen?
Bara nyfiken har ju själv en del ärr o benbrott bakom mig.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Har själv både brutit nyckelben och vadben, vad är det du får ersättning för?

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Hoj
Ingen just nu
Skadade örat och lite kinden efter cykelolycka, fick synliga ärr men inga bestående men. Gav mig 4000 för det.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Varför har du fått pengar?

Jag slog handen i väggen och bröt ett ben i handen. Kan jag få betalt för det så är det sjukt =)

jetson

Guest
Det låter väl hyfsat rimligt. En polare skar upp knät (kommer inte ihåg om han bröt nåt) o fick nåt runt 20 lax, ganska stort ärr iofs.

Annan polare som också pajja knät fick nånstans 30 lax, men då har han nedsatt rörlighet i knät=bestående men.

En anna fick en smäll och ont i ögat efter det o fick 14k har jag för mig :) han hade dock tur för läkaren skrev något om nedsatt syn på ögat eller nåt även fast han inte hade det.

Så 12k för nyckelbenet låter väl ok. Men att vänta 2 år.. det har varit samma för alla, det tar en JÄVLA tid för dom att till slut betala ut lite stålar. Men sen så är ju försäkringsbolagen djävulens avkomma.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Med den listan jag fick så är jag värd 1 miljon och jag är till ca 8-9 % invalid,,, alltså är du 1,2 % invalid i din axel och det låter väl rimlgt om du är en fungerande individ med lite ont i axeln.

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sverige, enda landet i världen man kan bli rik på att klanta till det.....

Man blir inte rik man köper mer skit till hojen...

Jag säger som George Best: Jag lägger i princip alla min pengar på vin, kvinnor och sång,,, resten slösar jag bort.

Edit: Zero Tax

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Hoj
Fet jävla bobber.
Hur bröt du benet?

Jag blev påkörd av en mc när jag stod och pratade med en bekant på en bilträff för snart fem år sen. Bakhjulet på mcn slog av vadben och skenben. Har väl idag inte mer problem än att det kan smärta och några ärr. Fick strax under 50000:- nästan två år efter olyckan. Ibland kan försäkringsbolaget vilja vänta med utbetalning för att se om man får bestående men.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA