12000kr för ett brutet nyckelben, lagom el?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Borde kanske prata med mitt bolag.
Fick en Luxation i militären 2006 och nu är båda mina axlar tokslut (den andra har varit kass sen jag var liten)
Lyfter jag armarna över huvudet så glider dom ut och rörelser över huvudet känns som något kör in en kniv mellan axel och kropp :crash

Tycker jag helt klart att du ska göra, så länge du har medicinsk dokumentation av skadan så borde det kunna bli tal om invaliditetsersättning.
Mitt axelfäste trasades sönder av skadan, så det enda som håller min arm på plats är musklerna kring axeln. Lyfter jag något tyngre än något enstaka kilo utan att hålla emot medvetet så får jag så ont att jag nästan dör...:död Har som tur är inte fått axeln att hoppa ur igen ännu, men så är jag jävulskt rädd om axeln och utsätter den inte för onödig risk medvetet.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tycker jag helt klart att du ska göra, så länge du har medicinsk dokumentation av skadan så borde det kunna bli tal om invaliditetsersättning.
Mitt axelfäste trasades sönder av skadan, så det enda som håller min arm på plats är musklerna kring axeln. Lyfter jag något tyngre än något enstaka kilo utan att hålla emot medvetet så får jag så ont att jag nästan dör...:död Har som tur är inte fått axeln att hoppa ur igen ännu, men så är jag jävulskt rädd om axeln och utsätter den inte för onödig risk medvetet.

Mina axlar har nått den gräns att det finns inget som håller emot längre så det gör inte ens ont när de går urled,
du kan med lätthet ta ditt pekfinger och peta mina axlar urled och nu överdriver jag inte.
Dock så märks det att det krasar i benet så det är nog inte så bra.

Jag var hos sjuksyster och skrev en lapp till f-kassan som jag lämnade till ett befäl som skulle skicka in den.

Borde dock gå och få prylarna röntgade för att se hur det verkligen ser ut.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mina axlar har nått den gräns att det finns inget som håller emot längre så det gör inte ens ont när de går urled,
du kan med lätthet ta ditt pekfinger och peta mina axlar urled och nu överdriver jag inte.

Jag var hos sjuksyster och skrev en lapp till f-kassan som jag lämnade till ett befäl som skulle skicka in den.

Du borde försöka träna upp muskulaturen runt axlarna, tro mig det hjälper. Min axel var helt patetisk vek när jag väl kom ur den där jävla kudden jag satt fast i under de tre månader grundläkningen skulle ta, men med rehab och målmedveten träning har jag nått dit jag kommit idag.

Den dokumentationen tror jag helt klart ska vara nog för att de ska ta din ansökan på allvar, ring bolaget imorgon vettja!:)

Röntgen och läkarundersökning är delar av den ersättningsgrundande processen, så det kommer du nog få.

svrajder

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Hoj
SV'n såld. Triumph Sprint ST 1050

God funktion i skuldrans muskulatur är helt nödvändig för att axlarna ska fungera bra, och (rätt) träning har ofta mycket god effekt på axelbesvär.
Men med den grad av instabilitet som du beskriver, så behövs med största sannolikhet operation OCH träning för att axelleden ska få tillbaka sin mer normala stabilitet.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Olycksfallsförsäkring är ju ett lotteri som belönar klantighet :tummenupp

Japp. Jag blev påkörd och fick deformerad ryggrad och problem med hjärnan i ett år. Fick 2 500 för det. Jag hade varit glad om jag bara hade fått ett litet ärr.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
159000+87000 borde göra att jag gick upp i ledning:3freak
I en tävling ingen vill vinna.
Mest skadad vinner.

moddlaren

Guest
Grattis då fick du mer än mig, jag slet av korsbanden och fick ingenting eftersom jag var försäkrad via SVEMO.

Nästa gång jag råkar ut för en olycka på crossbanan kommer jag hålla käften på banan och istället hävda att jag krashat med trampcykeln eller nåt liknande för licensförsäkringen kan man lika gärna vara utan.

Håller till 100% med dej om svemos skit försäkringar

i motocross har detta pajat

nyckelben, båtben, handled, fotled, tre revben, axel, nacke i princip bruten, armbrott, ersättning 0 kronor

blev påkörd o spräckte skallbenet 0 kronor

Fick en material hiss på 250 kg i skallen "hade hjälm" bromsen släppte så det blev fritt fall 20mm kortare på en tiondels sek och ont i ryggen sedan 10-11 år sedan, 0 kronor

bröt stortån jävlar vad ont det gjorde 0 kronor

slog av med 2 ben på ovan sidan handen för ca ett år sedan 0 kronor

blev hund biten med rejält ärr kvar o en massa styng 0 kronor

fastnade med handen i en betong visp 2 fingar av 0 kronor..

Länsförsäkringar::::

japp jag är olyckan ole dolyckan inte många som slagit sig så my som jag men glad är jag och utmanar saker hela tiden gör jag, troligen dum :dummer:brinnerup

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss

nyckelben, båtben, handled, fotled, tre revben, axel, nacke i princip bruten, armbrott, ersättning 0 kronor

Fick en material hiss på 250 kg i skallen "hade hjälm" bromsen släppte så det blev fritt fall 20mm kortare på en tiondels sek och ont i ryggen sedan 10-11 år sedan, 0 kronor

japp jag är olyckan ole dolyckan inte många som slagit sig så my som jag men glad är jag och utmanar saker hela tiden gör jag, troligen dum :dummer:brinnerup
Du borde ju vara ekonomisk oberoende nu

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Det var svårt att göra segertecken när checken kom va?
:yoparty:4skrika

(förlåt)

Klippte lång och ringfingret så det var enklare än vanligt :D

Helt fruktansvärt va ont det gjorde. Första 30-45 minuterna var okej. Men sen när chocken släppte, fy fan.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Verkar diffa rätt mycket i ersättningsnivåer?
Bröt nyckelbenet 2006 när jag väjde för ett vilsekommet rådjur.
Tog ca 2 år men fick ut 38000:- i ersättning på hojens trafikförsäkring.

Man borde ju haft en olycksfallsförsäkring oxå så hade man kunnat dubbla den summan!
Inga kvarstående men förutom en bula där benet växt ihop.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Klippte lång och ringfingret så det var enklare än vanligt :D

Helt fruktansvärt va ont det gjorde. Första 30-45 minuterna var okej. Men sen när chocken släppte, fy fan.

Har du bara tre fingrar nu eller satte de tillbaka dem :confused::confused:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj

Det går inte att överklaga för det är ju bara skadat.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Jag leder tävlingen i tur tror jag. Har varit med om 4st bilkrascher varav den i den senaste för en knapp månad sen där bilen blev total demolerad. Samt 2 st vurpor på hoj. Inte en bruten nagel eller blåmärke eller nåt någon gång. Börjar undra om änglar verkligen finns. Lider med er som verkligen råkat illa ut. Bruten rygg borde ju vara en kvarts mille i alla fall. Ta det lugnt nu när säsongen snart börjar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA