Skulle de stå och plocka ner hojen vid vägen för att kolla strypningar?
Det är alltid samma frågor, alltid olika svar. Denna frågan har kommit upp miljarder gånger, och det blir alltid tvister om vad som händer.
Vad som händer kan man inte svara på. Alla poliser är människor, och alla behandlar en annorlunda. Vissa ser mellan fingrarna, vissa är riktiga bitches som gör allt för att sätta dit en. Det som jag tycker låter mest rimligt är att de vill att man beställer tid för bänkning och testar hojen för att bevisa att den är strypt. Men att de skulle göra detta tycker jag känns väldigt liten risk för. Dessutom, vad ska de göra åt saken?
Enda stora risken att torska på en ostrypt hoj är, tror jag, om man krockar med den och försäkringsbolaget ser att den är ostrypt. Men jag tror inte poliser bryr sig särskillt mkt. Dessutom, många snutar ser inte ens skillnad på en mellan och lätt mc, såvida de inte hör ljudet (om de sitter i bil), och skulle nog inte bry sig om den verkar gå lite fort. Kör man för fort for man kanske skylla sig själv om de stannar en.
Detta är iallafall vad jag kunnat förstå av allas samlade meningar. Rätta mig om jag har fel.