125 cc, Två takt eller 4 takt?!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
precis, köpar du en 4-takt som derbi slutar de me att du ligger och slickar bilarna på motorvägen ist för att hänga med i tempot eller köra om

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Aprilia rs 125 06
Anledning till att jag är inne på Derbin är att han tycker att ett byte kan vara instressant. Min moppe+ lite pengar mot hans 125 cc Derbi.

Det är ju typ svårt att sälja moppar nu =/.

Men om moppen blir såld, kanske jag blir instresserad av Derbi Gpr 125 nude. Är dock tveksam med 2 takts ljudet.

Nån som har en Derbi gpr nude? Äre nått bra axx i dom?

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
Anledning till att jag är inne på Derbin är att han tycker att ett byte kan vara instressant. Min moppe+ lite pengar mot hans 125 cc Derbi.

Det är ju typ svårt att sälja moppar nu =/.

Men om moppen blir såld, kanske jag blir instresserad av Derbi Gpr 125 nude. Är dock tveksam med 2 takts ljudet.

Nån som har en Derbi gpr nude? Äre nått bra axx i dom?

Tror inte du ska hänga upp dig på ljudet... känns som att oavsett vad du väljer så att ta steget från mopped till 125:a kommer kännas enormt rent effektmässigt. :yoparty själv köpte jag en gammal skramlaha Rd 125 som första hoj och puttrade omkring på den i 2 år och första gången jag drog på gasen på den fick man ju nästan själslig orgasm

Om jag var som dig så skulle jag testa både en 2 taktare och 4 takt och se vilken du fallar för

ps menar du ska väl inte stå brevid och lyssna på fanskapet? du ska väl ändå köra fanskapet :va

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Derbin alla dagar. Bättre kvalitet än cagivan (jobbat som mek på cagiva/derbi-återförs.) Hondan är kalastrött

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Fram dämparen knäcktes på en derbi 125:a när en av eleverna på körskolan bromsade lite för hårt.

fredda11

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
yamaha dt 125r 2005
lite collt med moppe ljudet ändå. dra lätt i från alla små moppe pojkar trots att den inte låter som världens hulken:yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tvåtakt, alla dagar i veckan.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...