125 jnr 2006 ?

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Hej,

Har blivit enormt sugen på de här med racing och funderar på att spara ihopa till att hyra en RS125 nästa år.

Nån som har någon erfarenhet av detta? skulle även vilja vet vad de skulle kosta ungefär att ta licens och köra 6 tävlingar plus ett par tränings tillfällen.

All info tackas för klubb nära trelleborg m.m. måste man vara medlem i en klubb överhuvudtaget..?
tack på förhand :Bugar
/Hampe
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Honda RS 125 R är en ren banmaskin som inte går att hyra annat än privat. Jag antar att du syftar på Aprilias gat-125'a, RS 125, som går att hyra per säsong av TMP i Danmark. Jag har inte hyrt själv men känner flera som gjort det och det verkar vara en fördelaktig affär för den som hyr. Om du vill tävla med en Aprilia RS 125 så gör man det i klassen 125 JR eller i klassen liten debutant. För 125 JR, som är en supportklass till SM-serien, gäller åldersbegränsing. Liten debutant körs på rena B-tävlingar som inte finns i någon organiserad serie utan körs om någon klubb orkar och vill organisera en B-tävling. Det är inte en allt för vild gissning att en hyrd Aprilia RS 125 ger mest körglädje per krona, om man nu är intresserad av det förhållandet.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Licens för 125jnr: 1400:-

Startavgift 125jnr: 7-900:- (har jag för mig. Billigare än övriga iaf..)

125jnr kör på samma helger som SM. Blir 5 st tävlingshelger i SM 2005.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Teddy skrev:
Aprilia RS 125 så gör man det i klassen 125 JR eller i klassen liten debutant. QUOTE]

Vad är liten debutant..? åldern för 125Jr e lungt e kommer bara att vara 18 under nästa säsong..
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Axxexs skrev:
Licens för 125jnr: 1400:-

Startavgift 125jnr: 7-900:- (har jag för mig. Billigare än övriga iaf..)

125jnr kör på samma helger som SM. Blir 5 st tävlingshelger i SM 2005.


Så 1400+5*900+12500=18400:-

Detta verkar ju hopp fullt än så länge :) men hur mycke mer bruckar det bli sen med däck, tränningar och allt annat som jag inte vet nåt om? :3freak
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
The Editor skrev:
[...Vad är liten debutant..?
Som sagt, liten debutant är ingen klass (ex 125 JR) i någon organiserad serie (ex SM) utan en klass som brukar finnas på b-tävlingar. Dessa tävlingar arrangeras i mån av ork och vilja av någon klubb. I klassen Liten Debutant tävlar förare med b-licens med hojar på upp till 400 cc.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
The Editor skrev:
Så 1400+5*900+12500=18400:-

Detta verkar ju hopp fullt än så länge :) men hur mycke mer bruckar det bli sen med däck, tränningar och allt annat som jag inte vet nåt om? :3freak

Du hojarna förbrukar inte så mycket däck så ett set räcker långt!
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
oscar skrev:
Du hojarna förbrukar inte så mycket däck så ett set räcker långt!

Det var mycke kul att höra..då jag läste om dem som köra R600 blev man ju mörkrädd när de pratar om >1 set/gång.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
hansens motor i trelleborg. hyr inte han ut 125 or?
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
The Editor skrev:
Så 1400+5*900+12500=18400:-

Detta verkar ju hopp fullt än så länge :) men hur mycke mer bruckar det bli sen med däck, tränningar och allt annat som jag inte vet nåt om? :3freak
Vet en i 125jr som körde en hel säsong på ett par däck! Det var väl iof inte så bra, men 2 par däck/säsong klarar du dig på iaf!
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
The Editor skrev:
skulle vat väldigt kul då..för köra bort och höra med honom nån dag.. :tummenupp

Hansen har varit involverad i en 125jr satsning 2004. Så av honom kan du nog få hjälp med nödvändig info.

/Joakim
 

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
vad jag vet är starol racing i enköping den enda officiella uthyraren av 125jr.
det gäller även delar mm. hemsidan är starol.se
 

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
DM Brutale
The Editor skrev:
Hej,

Har blivit enormt sugen på de här med racing och funderar på att spara ihopa till att hyra en RS125 nästa år.

Nån som har någon erfarenhet av detta? skulle även vilja vet vad de skulle kosta ungefär att ta licens och köra 6 tävlingar plus ett par tränings tillfällen.

All info tackas för klubb nära trelleborg m.m. måste man vara medlem i en klubb överhuvudtaget..?
tack på förhand :Bugar
/Hampe

Hyllinge är närmsta klubben.
www.hyllingems.nu
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Skulle va skjust om nån kan tänka sig att avslöja va deras första säsong kosta. Med tanke på att man behöver skaffa verktyg och allt annat..ingen anning om vad detta kostar alls.. :3freak

Har bara skinnställ och skydd, saknar allt annat :död ..de e väll godkännt även om skinnstället e två-delat?
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
The Editor skrev:
Skulle va skjust om nån kan tänka sig att avslöja va deras första säsong kosta. Med tanke på att man behöver skaffa verktyg och allt annat..ingen anning om vad detta kostar alls.. :3freak

Har bara skinnställ och skydd, saknar allt annat :död ..de e väll godkännt även om skinnstället e två-delat?

Ja, det är godkänt...
Räkna med att en säsong kostar runt 30000-40000 kr.
Då är det inräknat 5 tävlingar och lite träningar, besinpengar, 2 set däck, övrigt lull-lull
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top