125 körtkort..

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Hur mycket kostar ett 125 mc kort CA? Väldigt intresserad utav en 125! Är det kul att ha?

Om det är någon som har en supermotard 125 så släng upp en bild!!
 

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Så pass billigt kan det vara endÅ??
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
xplojt skrev:
Hur mycket kostar ett 125 mc kort CA?

jag betalade 3500 för teori och 10*30min körlektioner, sen tillkommer 1020kr vid uppskrivningen... och ca 1000 vid uppkörning (kanske mer :skrämd)... så mitt kommer antagligen gå på 5500kr :rolleyes:
 

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Nisse Järnet skrev:
Japp, mitt kostade nåt sånt :)

Åfan, blir det så billigt om man kör på bakan hela uppkörningen? :D :D :D :D :D skulle inte förvåna mig ett dugg om du körde på bakan under uppkörningen :p
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
xplojt skrev:
Åfan, blir det så billigt om man kör på bakan hela uppkörningen? :D :D :D :D :D skulle inte förvåna mig ett dugg om du körde på bakan under uppkörningen :p

Det gjorde farsans polare (tävlade väldigt aktivt i Speedway) på serpentinen. Uppkörning ledaren skrattade högt å sa: "Ja... å så kommer vi tillbaka när vi lärt oss använda båda hjulen".. :D
 

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
EBS skrev:
Det gjorde farsans polare (tävlade väldigt aktivt i Speedway) på serpentinen. Uppkörning ledaren skrattade högt å sa: "Ja... å så kommer vi tillbaka när vi lärt oss använda båda hjulen".. :D

hahahaha, ett gott garv innan säng besöket :D :rolleyes: :crash
 

-esser-

Min lapp smakar gott!!!
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Skaftö (Uddevalla)
Hoj
Aprilia RS 125 -99, Opel Manta
jag fick betala 4500 kr för inskrivning, all teori, och 8 körlektioner!!! sedan 650 kr för uppkörningen...

ja, det är lätt värt om man e 16... mycke roligare en moppe!!
:tummenupp
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
mitt körkort

mitt kort gick på 7000:- allt som allt... det var med 5körlektioner á70min... två manöverträningar uppkörning teori och alla pappar som körkortstillstånd och liknande...

ett tips är att vara jävligt förskiktigme körskolor.. de är bara ute efter att tjäna pengar och vill att du ska köra så mycket som möjligt hos dom... och beställ tiderna för teori/uppkörning själv. inte genom körskolan. körskolan har itne nån rätt att gå före även om de säger det.

MVH Fluxir
 

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 750 K8
Ska det ta så lång tid?

Jag har beställt teori prov nu!! Men fick tid om en månad, ska det ta så lång tid? Jag hade för mig att man kunde boka och få en tid ungefär en vecka efter...
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Re: mitt körkort

Fluxir skrev:
mitt kort gick på 7000:- allt som allt... det var med 5körlektioner á70min... två manöverträningar uppkörning teori och alla pappar som körkortstillstånd och liknande...

ett tips är att vara jävligt förskiktigme körskolor.. de är bara ute efter att tjäna pengar och vill att du ska köra så mycket som möjligt hos dom... och beställ tiderna för teori/uppkörning själv. inte genom körskolan. körskolan har itne nån rätt att gå före även om de säger det.

MVH Fluxir

rätt att gå före har dom inte, men om man har tur så har dom förbeställda tider så att det går hyfsat smidigt att få tid snabbt ändå...
 

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Min polare tog här i sthlm, det blev ca 3000 för 2 teori prov, 2 kör lektioner och 2 uppkörningar!!!
 

Styler

Har rört om i grytan....
Gick med
13 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Trimmad DT, Suzuki RG -92 snart
Här i Uppsala är dom brutalt dyra asså! Runt 15 000:- får man lägga plus att dom är ett av landets petnogaste jävla städer!!!! Jag får och ska banne mig ta antingen i sthlm eller i märsta!
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Styler skrev:
Här i Uppsala är dom brutalt dyra asså! Runt 15 000:- får man lägga plus att dom är ett av landets petnogaste jävla städer!!!! Jag får och ska banne mig ta antingen i sthlm eller i märsta!
Mäsrta har inte längre väl? Kör väl i Sollentuna nu?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top