McFille skrev:
Skall vi bilda klubb? En klubb för ovanliga hojar med torrkoppling och fullt justerbar fjädring bak o fram?
Har du nån aning om hur många som finns i sverige? Skall finns max 5 st av min pärla iaf...
Det togs in 30 st nån gång tidigt 90-tal (troligtvis 1990 eftersom det är den årsmodellen). Hojen producerades bara i 1500 exemplar. Dessa 30 såldes som banhojar med öhlinare bak, HRC trimpipor och HRC kabelstam (utan japans sktrypning). Det var inte så många som köpte och för att bli av med hojarna gatreggade man de resterande (mer än hälften).
De flesta har väl gått åt på bana och är de inte skrotade (ve och fasa) så står de väl i någon lada någon stans...
Det är inte många som är i ogriginalskick, tror min är den ända. En del hojar byggs även om med större motorer i, typ enstånkor eller 500cc tvåtakt (RG). Har fått det till 6 st NSR:er hittills, några ombyggda, andra går på bana. Tror inte mörkertalet av de jag inte känner till som körs inte är så stort. Det kan väl kanske vara 10 st i Sverige som används.
Ok, Fille, vi bildar en klubb. När kommer du upp till Sthlm och skriver på papprena?