125 proffs se hit :D

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Honda NSR 125
Har två problem med min nsr (-03)

Det första är att jag får rejäla avgassmällar vid gaspådrag :3freak och det ska ju inte vara så bra, när man får dom när man gasar och inte när man bromsar. Kan det ha med en felinställd tänding å göra?

Det andra är att hojjen utan förvarning bara dör när man ute och åker, nästan som om man hade soppatorsk. Men det som händer är att den stannar och när man ska starta igen så blir den/är direkt sur och går inte att starta på ett "tag". Vad kan det vara?

mvh//Freddan :död

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
graan skrev:
2336094

Det andra är att hojjen utan förvarning bara dör när man ute och åker, nästan som om man hade soppatorsk. Men det som händer är att den stannar och när man ska starta igen så blir den/är direkt sur och går inte att starta på ett "tag". Vad kan det vara?

mvh//Freddan :död
Kolla tändspolen oc cdi boxen låter som någon av dom blir överhettade. Men det är bara min gissing.

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Honda NSR 125
har nu kommit framtill att den får för mkt bensin, vilket gör att den dör ibland! någon som vet någon andleding till att den får för mkt bensin förutom fel bestyckning?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
graan skrev:
2336222 har nu kommit framtill att den får för mkt bensin, vilket gör att den dör ibland! någon som vet någon andleding till att den får för mkt bensin förutom fel bestyckning?
Igensatt luftfilter leder till att den får för lite luft = samma sak som för mycket bensin.

Kolla det!

Men avgassmällar brukar oftast komma när förgasaren är för snålt bestyckad :va

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Honda NSR 125
Jo ja har hört att dom kommer när man får för lite bensin :S

skumt.. kan det vara så enkelt att ja fått skit i förgasarn/slangen eller nått som gör att den får för LITE bensin.. hmm får ta mig en titt på det imorrn.

kom gärna med fler förslag på vad som kan va fel. symptomen är fortfarande att cykeln "dör"

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Ta och kolla standardgrejerna. Är förmodligen ett förgasarproblem.. Rengör! Blir det bättre om du kör på choke?
Min blev sådär när jag plockade bort luftfiltret helt, då fick den alltså för mycket luft/för lite bensin.

Edit: Missade andra problemet helt. Det tyder ju på att nånting kanske är igensatt så att bensintillförseln stryps, vilket skulle kunna förklara det första problemet oxå...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Håller med trashcan, renger filter och förgasare. Crm vägra varva över 8000 och small och hade sig när luftfiltrert va extremt igensatt.

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Honda NSR 125
gjorde rent filtret nyss å den går faktiskt bättre, får ta å kolla igenom förgasarn också så att det inte är massa skit iden...tack för hjälpen alla :D

EDIT: Har ett till litet men väldigt irriterande problem... ja får inte bort tändstiftet, det sitter typ gömt långt nere bakom slangen som kommer från kyltanken. någon nsr förare som vet nått enkelt sett att lösa detta utan att plocka bort tanken till kylsystemet.

Last edited:

OccT

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki zx9r
graan skrev:
2337763 gjorde rent filtret nyss å den går faktiskt bättre, får ta å kolla igenom förgasarn också så att det inte är massa skit iden...tack för hjälpen alla :D

EDIT: Har ett till litet men väldigt irriterande problem... ja får inte bort tändstiftet, det sitter typ gömt långt nere bakom slangen som kommer från kyltanken. någon nsr förare som vet nått enkelt sett att lösa detta utan att plocka bort tanken till kylsystemet.

Upp med tanken, ta fram rörtång och vrid upp :)

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Honda NSR 125
Problemet med spärskaft är ju att det är så jävla trångt så att det inte får plats..

Occt: Menar du att jag måsta lyfta bort kyltanken?

OccT

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki zx9r
graan skrev:
2342678 Problemet med spärskaft är ju att det är så jävla trångt så att det inte får plats..

Occt: Menar du att jag måsta lyfta bort kyltanken?

Nej bensin tanken, kolla anders länk fast jag anväder en rörtång :)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
graan skrev:
2337763 gjorde rent filtret nyss å den går faktiskt bättre, får ta å kolla igenom förgasarn också så att det inte är massa skit iden...tack för hjälpen alla :D

Köpte min hoj igår (nsr) och jag kollade bara snabbt och jag tycker inte det såg ut att vara några problem. upp mä tanken (soppatanken) å hitta nått käckt verktyg:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati