125, Supermotard

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag tror det är Husqvarna sm 125s vi pratar om här och den har enligt den info jag hittade på Husqvarnas hemsida en 28mm förgasare. Så att den drar jämnt med en KTm förstår jag inte riktigt. Anledningen till att dne drar både CRM och DT är mest troligast viktskillnaden samt möjligtvis några hästar mer.

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
En polare till mig har en husqvarna 125 sm med hgs trimsystem. Och den drar då DT ganska bra, har själv provat köra den och det är ett jävla drag när man kmr upp i högre varv, betydligt mer än i DT

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
En polare till mig har en husqvarna 125 sm med hgs trimsystem. Och den drar då DT ganska bra, har själv provat köra den och det är ett jävla drag när man kmr upp i högre varv, betydligt mer än i DT
Och det har ingenting med registerskillnader o göra? Drevningar? Har du trimpipa på DT:n t.ex?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
den går faktiskt jävligt mkt bättre än crmen... fast den går inte å jämföra med ggn och ktmen...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Så 15 kg lättare, några hästar mer samt ett toppigare register kan inte vara tillräcklig skillnad?

jo det är klart de kan. men den går bättre över hela registret...

vet inte va återförsäljarna anger för effekt men jag skulle gissa på 3-4-5 häst mer...

samt ett antal kg lättare. och ett något spetsigare register.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Kommer upp i ca 130, en bra bit under vad min förra gick. Hm.
Eller så har jag käkat för mycket godis, fan.

Vet du var man kan läsa fastbikes test av den? Vore ju intressant...
Men det är väl bara ostrypt, med trim borde den väl iallafall komma upp i 30?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Om det satt en PHBH på den så är det samma förgasare som sitter i CRMen iaf. :) De borde ju ha en bättre tycker jag.

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(

konstig kostigt :va min gjorde 150 med orginal drevningen och hgs krök. Väger 83 och e 185 lång. dom måste gjort nått med -08orna :confused:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Husqvarna årsmodell -07 har ju en DELL'ORTO VHST 28-CS dvs samma som -08. Har inte gått in på det mer gällande skillnader men. -04 har jag inga uppgifter på. Vore kul o veta. :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!