125 träff i jönköping så fort snön är borta?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Haha, jag tror att en 18 åring sköter sin hoj minst lika bra som en 35-40 åring...för den äldre kanske aldrig ägt hoj innan (har väll iofs inte 18 åringen heller) men den äldre kan ju tro att de är som att sköta en bil:D Typ min fassa blev helt stum när ja sa att man ska byta kolv ungefär efter 1000 mil i 125an:p Jaja, så är de, hoppas sommarn och torra vägar kommer snart:)

Btw: Jag har med bara en lektion imon:D Naturkunskap, överväger att skippa den då den börjar runt 14:00:p

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
Haha, jag tror att en 18 åring sköter sin hoj minst lika bra som en 35-40 åring...för den äldre kanske aldrig ägt hoj innan (har väll iofs inte 18 åringen heller) men den äldre kan ju tro att de är som att sköta en bil:D Typ min fassa blev helt stum när ja sa att man ska byta kolv ungefär efter 1000 mil i 125an:p Jaja, så är de, hoppas sommarn och torra vägar kommer snart:)

Btw: Jag har med bara en lektion imon:D Naturkunskap, överväger att skippa den då den börjar runt 14:00:p

hehe ^^ fast jag menar att 18 åringar kanske buskör mer än ex min farsa... iochförsig så har han ju en touring så han buskör väl inte så mycket med den... tur att jag ska sälja min innan man ska byta kolv o sånt skit :p

massa snö överallt så tror det tar ett tag innan man kan börja åka igen :/
men vad säger du om den där länken jag skicka då ? :p
http://www.blocket.se/vi/9730248.htm?ca=12_s
här är den igen annars

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel

haha såklart vi ska åka mer :D tänkte åka varje dag på sommarlovet (då det är fint väder o så)
akta dig för krypkörningen bara när du kör upp :p jobbigt på en sporthoj märkte jag.. fast det gick... och bromsa inte för hårt under "hinderbanan" i 50... jag lyckades ställa mig på framhjulet så han inspektören mumla lite o sa att jag fick testa igen på 70 och 90 provet.

förresten du går inte på PB va ? :p

Nej jag går teknik på bäckadal!
Va går du för linje?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
2730394 hehe ^^ fast jag menar att 18 åringar kanske buskör mer än ex min farsa... iochförsig så har han ju en touring så han buskör väl inte så mycket med den... tur att jag ska sälja min innan man ska byta kolv o sånt skit :p

massa snö överallt så tror det tar ett tag innan man kan börja åka igen :/
men vad säger du om den där länken jag skicka då ? :p
http://www.blocket.se/vi/9730248.htm?ca=12_s
här är den igen annars
En 4-takt är ju inte i samma behov av únderhåll som en 2-takt... Så du behöver nog inte oroa dig för det:D

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
jag är på om jag har bestämt mig för nån hoj till våren :tummenupp

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
en sak med 2hjul
En 4-takt är ju inte i samma behov av únderhåll som en 2-takt... Så du behöver nog inte oroa dig för det:D

Det är mer underhåll på 4 takatare:7peta
Det ända en 2 taktare kräver oftare gentimot 4 takt är kolvbyte!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Fasen va många som kör 125 runt jönköping nu då, bara för man slutat med det!
Jag är på, alltid kul o köra hoj, kör man bara rätt vägar hänger det ändå mest på föraren även om man kör 125a så det är lugnt... Halkar nån efter är det ju bara ställa sig o vänta, jagmenar, det är inte så jobbigt o stå o glassa i solen och snacka skit ett par minuter... Eller som när jag hängde på dom stora grabbarna när jag körde NSR, dom stannade efter några mil, en av dom tog en cigg medans dom väntade in de långsammare :D

Jag ska bara köpa ny motor till min hoj som är i form av en stor hög på garagegolvet förtillfället, sen är jag ready to go...! :hihi

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
Fasen va många som kör 125 runt jönköping nu då, bara för man slutat med det!
Jag är på, alltid kul o köra hoj, kör man bara rätt vägar hänger det ändå mest på föraren även om man kör 125a så det är lugnt... Halkar nån efter är det ju bara ställa sig o vänta, jagmenar, det är inte så jobbigt o stå o glassa i solen och snacka skit ett par minuter... Eller som när jag hängde på dom stora grabbarna när jag körde NSR, dom stannade efter några mil, en av dom tog en cigg medans dom väntade in de långsammare :D

Jag ska bara köpa ny motor till min hoj som är i form av en stor hög på garagegolvet förtillfället, sen är jag ready to go...! :hihi

haha :p du behöver väl inte köra så fort bara för att du har större xD

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Woho!:yoparty

Tog teorin idag, nu slipper jag dom böckerna i nästan 2 år!:yoparty

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Tackar!

Japp bara vänta på att vv ska börja me uppkörningar för säsongen

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Det är mer underhåll på 4 takatare:7peta
Det ända en 2 taktare kräver oftare gentimot 4 takt är kolvbyte!

Beror väll lite på vad de är för 4-takt vi snackar om...i de flesta fall behöver väll en 2-takt ett kolvbyte ungefär var 1000 mil, en cbr 125 tvivlar ja på om man behöver byta kolv på efter 1000 mil:p Motorolja behöver väll bytas men likaväl växellådsolja i en 2-takt...:p yeye, beror helt på vilka motorer/hojar vi snackar om, skit samma...i sommar ska de åkas hoj varenda dag som solen visar sig:p

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
#Husqvarna 250
Surt lägge att flytta från huvudstaden till Jönköping av alla ställen? =S

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...