125a som gör 210km/h

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Skitsnack till 110%.

Skulle tro att den gör på sin topp 140-150km/h ärliga. Han kan säkert dreva upp den i 170 km/h men då känns det knappt lönt att köra motard längre eftersom han lär få springa brevid den i starten för den ska orka. :hihi

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
?!

Varför skulle ha skriva "om ni inte tror mej så är det bara att komma och prova" om den inte gör det, det förlorar han ju bara köparen på...
Men visst låter det knepigt... han måste ha satt framdrevet bak o tvärtom..

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
men har han bytt hjulen så visar ju hastighetsmätaren helt åt helvete, om han inte köpt cykeldator.

Ett mindre hjul snurrar ju hur mycket fortare än det som ska sitta på.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Är dom där a1 regade? kanske vore något att köpa i såna fall.. inte för ja tror på 210 utan för att den va väldigt snygg... hur kan en sån annars va att köra?

cross-e-kul

Rosen
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
KTM 125exc med sm kit
prulle skrev:
Är dom där a1 regade? kanske vore något att köpa i såna fall.. inte för ja tror på 210 utan för att den va väldigt snygg... hur kan en sån annars va att köra?
skitskoj kan den vara, och det är den också

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
En polare var och pillade på min mätare för ett tag sedan, han ändrade hjulomkretsen till storlek Cross.

Jag bottade mätaren, dvs 199.9km/h
Det ni :tomten

Jag skulle tro att hans hoj toppar runt 130-140km/h i supervarv.
Tänk er sjävla en 125cc cross, hur kul är det att köra en sån som är uppdrevad till max?

Jag körde runt 120-130 riktiga km/h när mätaren visade 199km/h så det är nog så att han har fel omkrets och tror att han kan lura folk med det.
Dom "stora" motarderna gör ju för fanken inte ens 200km/h!
Kan ingen räkna ut hur många HK han måste ha för att komma upp i den hastigheten?
Jag vet att någon på SM forumet gjord det för längelänge sedan..
Bara för att trycka upp bevisen i ansiktet på honom.

Jag mailade honom förut och skrev ungefär samma sak som jag skriver här.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
prulle skrev:

Kul att leka med, för jävlig att köra långt på.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Padde skrev:
Kul att leka med, för jävlig att köra långt på.

Okej då e de inget för mig.. Nu blir ja helt ot men ja har alltid undrat vilken hoj(typ) är bäst om du ska åka 70 mil motorväg? Kom inte å säg #sport för då går det snabbast"

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
prulle skrev:
Okej då e de inget för mig.. Nu blir ja helt ot men ja har alltid undrat vilken hoj(typ) är bäst om du ska åka 70 mil motorväg? Kom inte å säg #sport för då går det snabbast"

Ahh topicen handlar ju om hastighet så ja.

Jag skulle nog påstå att CBR 125 eller liknande 4-takts hoj funkar bäst att åka långt på. 70 mil skulle jag inte satt mig på en 2 taktare och litat blint på att allt skulle hålla. Då skulle jag hellre tagit tåget. Klart det går ju men jag skulle stannat hyffsat ofta.

Det går ju med alla, Men en 4 taktare lämpar sig nog bäst fast det går lite långsammare.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Padde skrev:
Ahh topicen handlar ju om hastighet så ja.

Jag skulle nog påstå att CBR 125 eller liknande 4-takts hoj funkar bäst att åka långt på. 70 mil skulle jag inte satt mig på en 2 taktare och litat blint på att allt skulle hålla. Då skulle jag hellre tagit tåget. Klart det går ju men jag skulle stannat hyffsat ofta.

Det går ju med alla, Men en 4 taktare lämpar sig nog bäst fast det går lite långsammare.

men cbren (och alla andra sporthojar) är ju så små har iof aldri suttit på en men när man står brevid dom så känns de som en mini moto typ ne men nästan.. fattar inte varför dom är så små.. Jo fyrtakt är ju helt klart bättre på allt igentligen.. Synd att de är så dyrt att plocka ut nån vettig kraft ur dom.. (Runt 20 häst i alla fall.) ja nått som är säkert är att min crm inte är lämplig att åka 70 mil motorväg med...

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
prulle skrev:

xl 125 varadero....sitter som en kung! :pannkyss

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
prulle skrev:

Varaderon, utan tvekan skulle jag vilja säga.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras