125cc? 400 mil? Galen?

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Mina damer och herrar!
Tillåt mig presentera: The resa gjord på en 125!

Min varadero och jag ska göra en OFÖRGLÖMLIG resa på "cirkus" 400 mil Sverige samt våra härliga granländer Norge och Danmark!
Nya människor ska träffas, berg ska bestigas, dröm offroad vägar ska köras, saker ska ses, misstag kommer att göras!
Avfärden var satt till den 25:e Juni, men kan under omständigheterna som råder komma tidigare vilket är ju suveränt!

Trollstigen, Skagen, Sveriges mittpunkt!

Några städer jag kommer att åka genom är följande:
Örebro, Malmö, Jönköping, Falun, Trelleborg och förmodligen Stockholm!

Så håll utkik efter en Varadero 125 med sadelväskor, tankväska och topp-box och en förare med dödskallar på hjälmen!
Går icke att ta miste ^^

Bilder kommer upp snart!

Hoppas att man träffar några av er i sommar!
Over and out!

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Du torde ha hittat den bästa 125:an för jobbet. Det vore kul att få veta vad du får förbrukning och tankräckvidd ur den där hojen.

Lycka till :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vaffan, hör av dig om du är i närheten av karlskrona eller sthlm så kan jag bjuda på en bärs. :) I karlskrona kan jag till och med bjuda på en soffa att sova på. ;)

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Fan så soft! Är det bara motorväg som gäller eller ska du försöka ta småvägar? Skulle också vilja göra något liknande, men det får nog vänta tills man vuxit till sig lite. Samtidigt som det vore redigt kul att ha gjort det på 125a.... :banana

Hör av dig om du närmar dig stockholm! :)

FläsketBrinner

Sporthojsnörd
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, KX450 -20
om du åker igenom värmland kan du komma på fika!
skulle absolut tycka det var överjävlaskitkul och hänga på men ska köpa enduro för alla pengar jag har. Min A1, honda crm 125 drar ca 0,6 l/mil och har en tank på 10l så pengarna räcker inte.
om du planerar fler turer om nåt år hänger jag på!
pratade inte vi om mellanklass offroader i 125-gruppen? en offroad-tur genom sverige(eller längre) skulle va kul.
om det nu är du som heter adam nånting så heter jag Jonas Andersson och har en profilbild på FB med stor näsa.:)

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Om du skall köra hela vägen (dvs inte fuska genom att åka färjor) så lär nog inte 400 mil räcka.
Men låt inte det hindra dig!
:yoparty

EHEC

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
Tillfälligt hojlös
Nice! Önskar jag inte stängt in mig själv så med 125:an, utan faktiskt använt den!
Fortsätt så! :)

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Fan så soft! Är det bara motorväg som gäller eller ska du försöka ta småvägar? Skulle också vilja göra något liknande, men det får nog vänta tills man vuxit till sig lite. Samtidigt som det vore redigt kul att ha gjort det på 125a.... :banana

Hör av dig om du närmar dig stockholm! :)

Ska försöka få det till så lite motorväg som möjligt!
Endast småvägar/landsvägar ska det bli och helst lite offorad äventyr också :yoparty

Ska du dra iväg själv på din 125;a??

Svar: Ja! :)

Du torde ha hittat den bästa 125:an för jobbet. Det vore kul att få veta vad du får förbrukning och tankräckvidd ur den där hojen.

Lycka till :tummenupp

Hm bra frågor, jag kan nog räkna med att den ständigt kommer att dra 0,4 med all packning vilket blir totalt 45 mil tanken då det är 18liters tank.
Kanske kan hålla den nere på 0,3 L milen men det är långsökt :)

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Mina damer och herrar!
Tillåt mig presentera: The resa gjord på en 125!

Min varadero och jag ska göra en OFÖRGLÖMLIG resa på "cirkus" 400 mil Sverige samt våra härliga granländer Norge och Danmark!
Nya människor ska träffas, berg ska bestigas, dröm offroad vägar ska köras, saker ska ses, misstag kommer att göras!
Du skulle passa bra som cirkuspresentatör med den introduktionen. :tungan Inget fel med entusiasm, alla långresor man gör med hoj är oförglömliga. Har provkört lill-varaderon själv och den var minst lika bekväm som de flesta mellanstora tourers, förutom att växelspaken får användas lite flitigare.

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Ska försöka uppdatera tråden så ni ser var jag är eller om man skaffar en blogg, medan jag är ute!
Det enda kruxet blir att hitta datorer och internet uppkoppling :fakta

Skulle vara om det fanns datorcafé eller biblotek som hyr ut någon dator för en fair and square summa pengar :)

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Fan vad kul för dig. Själv drar jag iväg till Norge och Trollstigen i Juli, dock på en ZZR1400.
Lycka till nu!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det är sånnt här man blir glad av att läsa, är du i närheten av Helsingborg så kan det erbjudas en sängplats och en pilsner.:va Glöm pilsnern du har nog inte åldern inne:tungan

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag ska brassa ca 300 mil 27 Juni och en vecka framåt.

Något säger mig att jag kommer må mycket sämre än dig :(

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hade jag inte själv varit ute då på resande fot uppe i norr på hoj så hade du haft en sovplats i Sthlm med! Sånt här ska man stödja! Speciellt när unga fattar grejen! Kanske ses på Trollstigen! ;-)

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ska försöka uppdatera tråden så ni ser var jag är eller om man skaffar en blogg, medan jag är ute!
Det enda kruxet blir att hitta datorer och internet uppkoppling :fakta

Skulle vara om det fanns datorcafé eller biblotek som hyr ut någon dator för en fair and square summa pengar :)
Finns ibland datorer som man får använda i samhällens turistinfo

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...