125cc? 400 mil? Galen?

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Va i ... redan passerat världsmetropolen Malmö och inte ett ljud om denna magnifika händelse.Tog du för övrigt rundan om Växjö - Osby - Hässleholm nedåt eller !?.Nåja då får du släppa loss i tunneln mellan Malmö - Danmark.Fläktarna i taket på tunneln är inte gamla jetmotorer även om man skulle kunna inbilla sig det. :crash

Last edited:

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
tips; stoppa ner sovsäck och tält i en stor sopsäck och knyt = vattentätt

Har gjorts :hihi

Va i ... redan passerat världsmetropolen Malmö och inte ett ljud om denna magnifika händelse.Tog du för övrigt rundan om Växjö - Osby - Hässleholm nedåt eller !?.Nåja då får du släppa loss i tunneln mellan Malmö - Danmark.Fläktarna i taket på tunneln är inte gamla jetmotorer även om man skulle kunna inbilla sig det. :crash

Haha, skulle inte förvåna mig om det blir en rundtur i Malmötrakten nu idag eller imorgon för att checka turning torso och lite andra grejer, frågan är bara hur lång tid man vågar lämna tvåhjulingen utan att man ska komma tillbaka och dens däck är borta :(
Haha ska göras! :tummenupp

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
ungefär hur många mil snittar du varje dag? :) jag körde en "långtur" igår till far på ca 27mil det hade varit helt okej att köra längre fast det blir lite ensamt efter ett tag. Intercom och trevligt sällskap hade inte varit fel :fakta

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
ungefär hur många mil snittar du varje dag? :) jag körde en "långtur" igår till far på ca 27mil det hade varit helt okej att köra längre fast det blir lite ensamt efter ett tag. Intercom och trevligt sällskap hade inte varit fel :fakta

Hmm ja du!
40 mil ungefär? :p
30 mil är minimum, någonstans måste man komma ;)
Hade idag eller imorgon tänkt bära av till Danmark över Öresundsbron, vill du hänga på? :banana

JoeMax

Guest
Hmm ja du!
40 mil ungefär? :p
30 mil är minimum, någonstans måste man komma ;)
Hade idag eller imorgon tänkt bära av till Danmark över Öresundsbron, vill du hänga på? :banana

ta Helsingborg-Helsingör färjan ist, roligare och billigare :p

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Nu är man tillbaks från Danmark vilket liv alltså!
Första dagen: Trelleborg - Köpenhamn, Klockan 12-18
Vilket Holy shit vilken tid det tog att navigera vägarna som är köpenhamn och Malmö, där håller vi borta ifrån!

Dagen startade med att jag åkte till Trelleborgs golfbana för att spana in kusten samt monumentet över att Karl den XII steg iland där efter sina fälttåg i Europa och Ryssland, det gav en mäktig känsla må jag säga då under fälttåget så förlorade Sverige i princip hela sin stora Armé under 1700-talet.

Vägarna bar vidare till Malmö, inte så intressant där växlade lite pengar på Forexbank för att kunna ha råd med diverse saker i Danmark då mitt kort inte funkar utomlands..
Tog nog minst 1 timme att hitta brohelvetet, när man kom ditt så skulle man självklart betala 200 spänn.
Hade nästan lusta att skrika: ATT JAG TAR BROHELVETET ÄR VÄL TACK NOG!!!!
Och bara köra..
Men som den förfinade svenska man är så bet man i läppjäveln och betalade.
Efter gränsen så drog jag ner hastigheten på 110-vägen till 70-80 då jag ansåg att när man betalar för skiten kan man väl lika gärna njuta istället för att bara blåsa över så fort man kan. :fyllisar

Väl framme i Danmark låser man bakhjulet och kör nästan över en moppedist, han såg ut att ta det ganska väl för han fortsätter att köra i sin jävla cykel-fil :mad:

Detta var bara en av en rad moppe/cykel galningar man såg.
Cyklar ÖVERALLT och jag skojar inte!
Cyklar som kör mot rött, försöker att tränga mig före, kör upp vid sidan om en och "försöker" ta över filen, SINNESSJUKT! Köpenhamn har om någon stad här i norden i väldig lust att bjuda på sig själv.
Tyckte iaf jag när jag passerade ca 5-7 strippklubbar/porrbutiker/exotiska klubbar på 5 minuter.
Också där en hel del cyklister..

Som den turist man är så kör mna självklart in i en bussfil och sedan in på en bussgata och när man inser sitt misstag svänger försiktigt upp på trottoaren och cruisar bland den stirrande folkmassan.

Nej storstadslivet speciellt i Danmark är inge för mig!
Dock när man,(slug som man är) lyckas ta sig ut ur själva centrum så är klockan 6 och det finns ingen mening att fortsätta då jag redan är helt slut av storstadskörningen.

Jag slår mig ner på en camping som jag tycker har acceptabelt pris och slänger mig in i tältet direkt.

Dag två: Greve - Rödby, klockan 10-19
Nu börjar Danmark äventyret med en hel del motorväg följd utav en av de roligaste MC-vägarna jag tror jag åkt i hela mitt liv!!

Från Själland åkte jag vidare till Lolland (HAHAHhA LOLLAND FYFAN VA KUL!!!) såklart måste det vara massa broar som man inte hittar till där också!
Härligt värre! :)
Jag tog mig iaf över och mötte massa motorcyklister på vägen mot Rödby jätte trevligt :)

När jag kommit fram till Rödby åkte jag direkt till hamnen och stranden för att Kalla det "resans vändpunkt" för You don't simply turn around before you have come to a ocean.. :)
Rätta mig om jag har fel?
Jag tog in på en mysig liten camping, som var ganska billig; 100 Danska kronor.
Inte mer med det så gick jag och la mig efter jag duschat och gjort diverse hygien aktiviteter, som t.ex. borsta tändern!! Riktigt spännande i min mening man vet aldrig riktigt om tändern blir vitare eller gulare :crash

För att sammanfatta dag 3 så kan jag ju säga att de var i princip som dag 1 & 2 mycket fint väder på alla 3 dagarna helt underbart!
Lätt bästa körningen fick man på tredjedagen!
Ett tips är att ta 153:an från Rödby till Vordingborg.
Fortsätt sedan till Prästö för att ta 209 till Köge och sen ta 151:an från Köge till Köpenhamn!
Ni kommer att tacka mig (hoppas jag) :) .

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Nu är man hemma från den härliga resan på min 125cc varadero :)
Det vart ca 400 mil på 12 dagar i Danmark och Sverige.
Sista dagen (idag) så pressades det från Åmål till Sundsvall PGA hemlängtan och vad gör man när man kommer hem?
Slänger såklart av sadelväskorna ringer en kompis och drar några repor :)

Bloggen kommer helt uppdaterad snart

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Den switchade tilll 2000 mil någonstans påväg hem :)
Nu står den på ca 2120 :p

Är fan rädd av hur mycke den komer sjunka i pris :(

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Den switchade tilll 2000 mil någonstans påväg hem :)
Nu står den på ca 2120 :p

Är fan rädd av hur mycke den komer sjunka i pris :(

De va inte illa :tummenupp
Jag förstår dig!...1600mil stannade min mil räknare på idag:död
Inte sätt många CBRer som rullat så långt kommer ju minst ha rullat 2000 när ja säljer den!:skrämd

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
De va inte illa :tummenupp
Jag förstår dig!...1600mil stannade min mil räknare på idag:död
Inte sätt många CBRer som rullat så långt kommer ju minst ha rullat 2000 när ja säljer den!:skrämd

PRECISLY!

Ska bli gött när man får köpa en tung :)
Då ska man välja med omsorg så man inte vill byta på en gång :tungan

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Min CBR125R har rullat ca 2400mil, varv hälften är touringmil. Köparnas milskräck brukar komma vid 5000mil sa ni kan nog sälja era hojar utan att dra ner byxorna helt :) Lill-varaderon är inte lika vanlig som lill-CBR, den förstnämnda lär det därför ta längre tid att hitta rätt köpare för.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Min CBR125R har rullat ca 2400mil, varv hälften är touringmil. Köparnas milskräck brukar komma vid 5000mil sa ni kan nog sälja era hojar utan att dra ner byxorna helt :) Lill-varaderon är inte lika vanlig som lill-CBR, den förstnämnda lär det därför ta längre tid att hitta rätt köpare för.

Skönt å höra att det finns andra som gått längre!:banana

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Skönt å höra att det finns andra som gått längre!:banana

Du var väll inte orolig att du var den ända cbr'n över 2k mil? :näsblod

Ont: Riktigt frän resa du gjort och riktigt kul läsning! Det är något man verkligen skulle vilja göra nått år. Men för min del blire att åka en hel del under semestern på gotland, älskar verkligen vägarna och naturen där! Eftersom det är en ö behöver man ingen karta, utan man åker mot rätt håll och följer nån skyllt ibland tills man är framme! :fakta

Last edited:

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Att oroa sig för värdeminskningen när man ute och har kul med hojen är väl att ha lite otur när man tänker? :smasha:hihi

Väldigt kul läsningen är det i alla fall! :tummenupp Tyskland nästa gång?

Jo måste man tänka på vad jag tänker på :va
Dock så tänker jag inte så mycket när jag väl kör :)

Nästa resa ska bestämt gå genom Europa då på en tyngre hoj! (kanske inte lik intressant då? :tungan )
Blir nog ett köp likt en Honda africa twin, yamaha super tenere kanske TOM en ökenhoj!
Har verkligen fått tycke för att köra grus, djupsand och diverse offroad på den här resan!!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...