125cc folk nära Jönköping?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tjena

Dels börjar det kännas ensamt att åka själv, iofs har jag ett gäng att åka med, dom kör tunga hojar, men man hänger på skapligt endå, det är skitkul :Bugar

Därimot hade det varit kul att köra med nån annan 125, så man ligger på samma nivå så att säga...

Så min fråga, helt enkelt, Finns det nån i närheten av Jönköping som har lust att åka nån dag?? Jag åker gärna ett gäng mil för att mötas nånstans.
 

MitoDriver

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag bor i Ulricehamn men jag håller på med körkortet just nu, så jag hoppas det blir klart nu till sommarn.

Har även en polare som kör 125:a här. Så det skulle va roligt om vi kunde köra lite häromkring, Ulricehamn, Borås, Jönköping.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Passerar Jönköping då och då men än så länge har jag inget körkort tyvärr.
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Bor drygt 2 timmar ifrån Jönköping så om det lbir en heldag nån dag kommer jag upp, men har inte körkortet än :( Väntar på lämpet och har fått reda på att en kompis till mej som var emd om samma skit som jag gjorde men gjorde värre grejjer, fick sitt lämp så borde inte vara några problem :tuttar
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
NSR_Martin skrev:
Gött, några på G iaf :)

Inga fler i närheten?? Som vill ut och åka?


Jag vill gärna ut och åka. Bor i Bankeryd. Vore gött att lufta min DTR lite med lite andra 125:eek:r.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Eas88 skrev:
Jag vill gärna ut och åka. Bor i Bankeryd. Vore gött att lufta min DTR lite med lite andra 125:eek:r.
Jag tror jag såg dej idag utanför synsam väster elr Expert där borta. var du där idag elr?
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Yes. Det stämmer alldeles utomordentligt. Tyckte du min skönhet var fin? :D Lust att åka en sväng? Vart går du i skola och vad heter du?
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Eas88 skrev:
Yes. Det stämmer alldeles utomordentligt. Tyckte du min skönhet var fin? :D Lust att åka en sväng? Vart går du i skola och vad heter du?
Har du kanske inte läst min lilla tråd om krashen i torsdags. Men annars så Heter jag Filip och gick på junedal 9e. Jag känner ju några killar i bankeryd, vet du vem Hartman är.

Edit: När jag får min Rs så kan vi ta en tur.
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Jo, jag har läst om den. Ja, jag känner Hartmann mycket väl. Är din DTR trimmad?
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
OK. Vad satt det för strypningar på din hoj? Köpte min hoj i tisdags och ska ostrypa den nästa vecka hade jag tänkt. Jag var med om samma sak som dig nästan i onsdags. En bil körde ut rätt framför mig men som tur var hann jag bromsa och väja. Man märker nu när man har MC kort hur mycket skit det finns bakom alla bilars rattar!! Hoppas du får dina stålar snart så det blir en RS för din del!
 

tobbe_en1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
Funderar på en Suzuki RF 600
jag kan med komma!:)
bor lika närma som red_lime och polly så vi tre kanske kan komma någon dag!. :tummenupp
hade varit kul som fan! :yoparty
 

Solid snake

Guest
Eas88 skrev:
OK. Vad satt det för strypningar på din hoj? Köpte min hoj i tisdags och ska ostrypa den nästa vecka hade jag tänkt. Jag var med om samma sak som dig nästan i onsdags. En bil körde ut rätt framför mig men som tur var hann jag bromsa och väja. Man märker nu när man har MC kort hur mycket skit det finns bakom alla bilars rattar!! Hoppas du får dina stålar snart så det blir en RS för din del!


Brukar vara en i topplocket = en tjockare packning = lägre kompression, och en i avgasröret, köp ett trimsystem ist.
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Var ska jag få tag i ett vettigt trimsystem och vad kostar det? Det är väl ändå en god ide att byta packningen också?

Om jag bara byter packningen, är det en god ide att gå upp i munstycke då?
 

Solid snake

Guest
Eas88 skrev:
Var ska jag få tag i ett vettigt trimsystem och vad kostar det? Det är väl ändå en god ide att byta packningen också?

Om jag bara byter packningen, är det en god ide att gå upp i munstycke då?


Beställ från gianelli, kommer inte ihåg hemsidan.

Kan väl kosta 2500-3000

Jo det är en bra idé att gå upp i munstycke, annars får den för lite soppa så den kommer gå varmt och spika sönder.

EDIT: När du bestyckar om så ska stiftet vara gyllenbrunt när du har bytat munstycke. Finns en tråd om bestyckning.
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Ok. Kalas! Hur ställer jag in så motorn får mer olja när jag då ger DT:n mer soppa?
 

Solid snake

Guest
Eas88 skrev:
Ok. Kalas! Hur ställer jag in så motorn får mer olja när jag då ger DT:n mer soppa?


Kolla först när du har bytt packning o munstycke om du behöver pilla med oljepumpen.

Annars har jag för mig att det ska finnas en skruv på pumpen man kan pilla på, men pilla inte för mycket, får den för mycket kommer den inte att orka varva sen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top