Skrotnisse
What would Shervin do?
Najs resa.
En av anledningarna till att jag väljer bort sporthojjar.
En av anledningarna till att jag väljer bort sporthojjar.
Tack för alla kommentarer! Era önskemål har blivit hörda! Jag bifogar en grov översikt över resvägen i form av 3 bilder. Normalt brukar man lägga upp rutten innan man åker men nu har jag gjort det i efterhand istället. Till största delen använde jag en översiktskarta över europa, men för vissa länder köpte jag mer lokala kartor, som tex spanien, just för att kunna utforska de mindre vägarna. Även lokala kartor var inte detaljerade nog för vissa sträckor, som tex grusvägarna i pyreneerna. Det går dock att göra ganska bra gissningar efter att man har vistats i området ett tag och lärt känna platsen. Studera skyltar och fråga någon från trakten brukar vara till stor hjälp.
Jag använder en enkel metod för att hitta sköna ställen att köra på, nämligen att välja de mindre vägarna som går genom ett bergigt område. Funkar jämt. Om det är något specifikt ställe du vill besöka som jag har fångat på bild, säg till så försöker jag göra en noggrannare identifiering av platsen.
Nu får jag fundera över vad jag ska hitta på till nästa år! Asien känns lockande...
30 - 60mil/dag är en lagom sträcka, beroende på vilka slags vägar man kör på och om man vill mest komma fram eller hinna se sig omkring. Kostnaderna ute på kontinenten är i genomsnitt jämförbara med Sverige när det kommer till mat, soppa och annat nödvändigt. Om budgeten är begränsad så kör i östeuropa (allt är billigare där) och sov i tält. Man kan komma otroligt långt på en förvånansvärt liten peng utan att göra avkall på upplevelsen! Vad ska du köra för hoj nästa år, mellanklassare?
Till Grekland är det f*rbannat långt!
Satsa på Tyskland, Ö-rike, Italien finns otroligt mycket vägar som
är goa att köra. Förhållandevis billigt att äta mm nu när kronkursen är bättre.
Om nu budgeten är begänsad
Tycks vara någon som haft verkligt roligt på hoj...Underbar läsning!
Tack! /e
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari