UrbanTiger skrev:Okej.. så om jag lossar dom där muttrarna så kommer cylindern att sönderfalla i flera mindre delar.
Hittar inga muttrar fast cylindern är lös från motorn
Skorpan skrev:sitter 4 muttrar längs ner
yepp,det är inget lös topp på dom,det är helgjutet
UrbanTiger skrev:Okej, hittade inga muttrar man det gick bar att dela det på fyra ändå med vinkelslipen.
Nu har jag, en lös top, löst cylinderfoder och höger och vänster kylflänshalva med kanalerna. Ska porta och så lite granna nu, försöka skarva på cyllen 20 mm uppåt så det blir 80cc.
När det ska ihop igen ska man dra det med slanklämmor runt om eller måste man svetsa.
UrbanTiger skrev:USB-kabeln är trasig
burken_87 skrev:du kan verkligen ingen ting har du något i skallen eller motorer är det enklaste som finns :kocko
UrbanTiger skrev:Okej, hittade inga muttrar man det gick bar att dela det på fyra ändå med vinkelslipen.
Nu har jag, en lös top, löst cylinderfoder och höger och vänster kylflänshalva med kanalerna. Ska porta och så lite granna nu, försöka skarva på cyllen 20 mm uppåt så det blir 80cc.
När det ska ihop igen ska man dra det med slanklämmor runt om eller måste man svetsa.
UrbanTiger skrev:Vill inte ha Twin så det får bli titanstake. Hitta en till en flygplansmpror som verkar vara rätt längd. gjorde ett helt nytt foder av en gjutjärnspipa precis som du sa men att göra 100cc blir för mycket tror jag för tändstiftet kommer att ta i nedre gaffelkronan då. Använder orginaltoppen som jag planat ner till en hundradel. Tänkte sätta i en tryckmätare så jag borrade in och satte en mässingsnippel. Har även turboflödat cylindern så att en del av avgaserna går via horisontella kanaler bak till insuget där jag monterat två små roterande backventiler med carboon-membran. Tänkte på variabla insugsportar också men det får nog inte plats
Gör det mycket om man Slick50-behandlar motorn ?
UrbanTiger skrev:Vill inte ha Twin så det får bli titanstake. Hitta en till en flygplansmpror som verkar vara rätt längd. gjorde ett helt nytt foder av en gjutjärnspipa precis som du sa men att göra 100cc blir för mycket tror jag för tändstiftet kommer att ta i nedre gaffelkronan då. Använder orginaltoppen som jag planat ner till en hundradel. Tänkte sätta i en tryckmätare så jag borrade in och satte en mässingsnippel. Har även turboflödat cylindern så att en del av avgaserna går via horisontella kanaler bak till insuget där jag monterat två små roterande backventiler med carboon-membran. Tänkte på variabla insugsportar också men det får nog inte plats
Gör det mycket om man Slick50-behandlar motorn ?
UrbanTiger skrev:Sådär ja... ny har jag skickat cylindern på niklasill behandling Ska ge 4-5 hästar om man använder hår metall ringar säger dom som åker kross.
Fan att dom där kineserna inte satte dit mina muttrar. Det här blir dyrt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |