Pr0bz skrev:Min lokala mchandel ville ha 1600 för lamellerna och skivorna till min Honda nsr -91 125R, är inte det lite väl dyrt? Till en polares rd kostade de 350kr, hur kan de skilja så mkt i pris?
Orginal tror jag, han hade nog inte pirat? Vart kan jag få tag på pirat?AndersJohansson skrev:Orginal/Pirat?
,Pr0bz skrev:Min lokala mchandel ville ha 1600 för lamellerna och skivorna till min Honda nsr -91 125R, är inte det lite väl dyrt? Till en polares rd kostade de 350kr, hur kan de skilja så mkt i pris?
selver skrev:Här har du lameller för 444kr vet inte om det är pirat eller orginal
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s04hon023&catname=NSR125/R#
Pr0bz skrev:Skit samma! ja köper dom, de va billigt.. Men behöver jag nya stålplattor också?
bla bla.. så du menar att de skulle vara sämre än ett par slitna original.. Skulle det verkligen skilja så mycket så borde även dragläget ändras från slitna till nya original. eller?.shoik skrev:lägg dom mot en glas skiva och kolla om dom är plana, ser dom blåanlöpta ut osv...
i så fall är svaret BYT!!!!
liten varning för pirat, kan vara att kvalitén skiljer sig, och där med hur snabbt dem slits.
dessutom kan ju draglägen osv bli fel...
sismo skrev:Lånar tråden:
Vad är normalpris för en pirat repektive originalkolv till en RS inkl kolvringar?
Pr0bz skrev:Jag tror att mina lameller är slut eller vad tror ni?:
Jag kanske ligger vid 8000 varv i 120 kanske och helt plötsligt så kan den hoppa upp eller ner 1000 varv :S typ till 9000 eller 7000. Det måste väl antyda på dåliga lameller?
RS "Alex" skrev:org i sverige ca 2400 kr
pirat ingen anning...
philsson skrev:bla bla.. så du menar att de skulle vara sämre än ett par slitna original.. Skulle det verkligen skilja så mycket så borde även dragläget ändras från slitna till nya original. eller?.
Anton_Ljunghusen skrev:Ge full patte, och vid 8000 varv (eller så) snärta till med kopplingen, så märker du om den hugger direkt eller slirar.
Pr0bz skrev:Men det jag förklara är normalt då eller? Att den kan hoppa mellan varvtal?
Anton_Ljunghusen skrev:ingen aning, förstår inte hur du menar...
Pr0bz skrev:Alltså säg att jag ligger på full växel och kör kanske i 120 ligger på typ 8000 varv, typ efter nån 30sek / 1 minut eller nått så kan den bara hoppa ner till 7000varv eller hoppa upp till 9000varv utan att jag har rört på gasen, och jag kör fortfarande i 120km/h.
whitesnake skrev:säker på att det inte är varvräknaren?? hör du att motorvarvet går ner och upp??
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |