17 tums plattskärm - vilken?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Funtar på en 17-tums plattskärm. Hittade det här testet. Någon som köpt nytt och kan rekommendera nån skärm? Min burk hemma suger men jag vill kunna spela spel med skärmen längre fram i tiden. Verkar som att responstider på 16-20ms är krav för att det ska vara OK. Snubben i det här testet verkar tycka att till och med skärmen med 25ms funkade om man inte var ute efter att leta fel/eftersläpning. OBS! Tycker att 6 lax är lite i överkant så gärna under 5000 spänn.

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_031124_5_skarmar_test.php?page=1
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nicke skrev:
Funtar på en 17-tums plattskärm. Hittade det här testet. Någon som köpt nytt och kan rekommendera nån skärm? Min burk hemma suger men jag vill kunna spela spel med skärmen längre fram i tiden. Verkar som att responstider på 16-20ms är krav för att det ska vara OK. Snubben i det här testet verkar tycka att till och med skärmen med 25ms funkade om man inte var ute efter att leta fel/eftersläpning. OBS! Tycker att 6 lax är lite i överkant så gärna under 5000 spänn.

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_031124_5_skarmar_test.php?page=1

LG L1710B
Funkar kanon. 16ms uppdatering så det går kanon att spela med den utan det minsta släpning. Kan inte annat än rekommendera! :tummenupp
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Goines skrev:
LG L1710B
Funkar kanon. 16ms uppdatering så det går kanon att spela med den utan det minsta släpning. Kan inte annat än rekommendera! :tummenupp

Samma här LG L1710S heter min, vet ej vad det är för skillnad på B & S

Annars så ska Hyundai ImageQuest 17" vara något bättre till nästan samma pris, den har lite mer funktioner alltså mer inställningar på hur man kan vrida skärmen, & jag tror den hade ett USB uttag oxå
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
har en hyundai q17, den är helt ok måste jag säga, knappt nån eftersläpning.
Köp inget utan digitalingång iaf, Q17 har både och, sen har den som nån sa en liten usb hubb med o fjuttiga högtalare i foten.
Den kan inte pivotvridas däremot.
Kostar väl en 4500-5000 tror jag.
16 och 20ms har med hur man mäter att göra, tyvärr bluffar tillverkrna och kör olika test, i många fall har skärmar med högre ms ansetts bättre.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
R1 Uffe skrev:
Samma här LG L1710S heter min, vet ej vad det är för skillnad på B & S

Annars så ska Hyundai ImageQuest 17" vara något bättre till nästan samma pris, den har lite mer funktioner alltså mer inställningar på hur man kan vrida skärmen, & jag tror den hade ett USB uttag oxå

utan att veta ett skit så kan det vara färgen, B för svart o S för silver?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Den såg inte dum ut och vettigt pris också (runt 4200)! Tack för tipsen!
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tänkte bara säga att platt skärm är underbart! Har kört med det i snart 5år och man märker faktiskt att CRT "strålar" mer när man sitter vid en sån burk.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Håller med. Jobbade på annat ställe i tre månader och hade TFT och det kändes mindre ansträngande för ögonen på nåt vis.
 

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Cresent
LG suger hästpung enligt mig, skulle nog vilja säga samsung alternativt hercules, som har fått mycket bra i test... Trevlig skärm...
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Förklaring tack? Vad är så kasst med LG? Jag är halvpetig men ingen sån här HiFi/hemmabio-nörd som sitter och letar fel.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nicke skrev:
Förklaring tack? Vad är så kasst med LG? Jag är halvpetig men ingen sån här HiFi/hemmabio-nörd som sitter och letar fel.

Jag är inte heller mkt för LG, men just TFT skärmar till dator av 17" modell så har dom fått bästa av skärmaar under 5000 kr. Som jag sa tidigare så fick Hyundai ImageQuest 17" strået bättre betyg än LG. :tummenupp för LG L1710 S & B som Goines skrev

Men annars så hatar jag LG när det gäller TV, HIFI mm. Skulle aldrig falla mig in att köpa det märke
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nicke skrev:
Förklaring tack? Vad är så kasst med LG? Jag är halvpetig men ingen sån här HiFi/hemmabio-nörd som sitter och letar fel.

Kört min LG i ett par veckor nu och det finns inget, absolut inget, att klaga på. Bra ljusstyrka, snabb uppdatering utan släpningar i tom CS och på det hela taget en kanonskärm.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top