170 - 180 cc

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
har blivigt sugen på en liten cylinder till dt:n min... men jag hittar ingen !!! :gnissla
hjälp!!! någon som har tips och råd inom detta område? Är det lönt och ger det mycke mer effekt ? :confused:

tacksam för svar :banana
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Förmodligen gör det rätt mkt, det jag hört om större cylinder på NSR så gör det stor skillnad...

Det är en till bra sak med det, den kommer ju bli starkare på lugna varv, det är ju bra :)
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
...Kommer också bli bra mycket varmare än vad din lilla kylare klarar av!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
miffo skrev:
...Kommer också bli bra mycket varmare än vad din lilla kylare klarar av!

Nja det vetetusan, dom där kylarna brukar klara rätt mkt.. Är det inte samma kylare som i crossarna?
 
Last edited:

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
cRoC skrev:
Nja det vetetusan, dom där kylarna brukar klara rätt mkt.. Är det inte samma kylare som i crossarna?


kylaren tycker jag verkar klara av en massa... nu när jag kör trimmat så kommer den inte mycke längre än när ja körde orginal.. även om jag ligger en 120-130 i marchfart. men men... om den inte pallar med och den börjar koka så gör man som på moppetiden, tar bort termostaten och så har man samma temp som innan fast d går mycke fortare :D :banana
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
cRoC skrev:
Hehe, den blir nog varmare om du kör i 50, än 120..


jo varmare blir den, men inte mycket, det jag ville ha sagt var att jag tror att kylaren klarar av en 170 el. 180.

en sak till, vad kan man få för en sådan begagnad? och finns det sådana begagnade att få ida ? isf var?
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
hbg_speedster skrev:
jo varmare blir den, men inte mycket, det jag ville ha sagt var att jag tror att kylaren klarar av en 170 el. 180.

en sak till, vad kan man få för en sådan begagnad? och finns det sådana begagnade att få ida ? isf var?


Ebay.de finns det för det mesta någon. Fanns 2 nu i veckan. Är själv lite små intresserad eftersom det är samma motor som till min Sachs
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
Mr.Dna skrev:
Ebay.de finns det för det mesta någon. Fanns 2 nu i veckan. Är själv lite små intresserad eftersom det är samma motor som till min Sachs


okaj, ungefärligt pris på dom ?

för det känns lite onädigt att bnehöva lägga 4,5 k på något du kommer att ha ql med i sommar och sen sälja d för 2el. 3 k, losar en hel del :mad:
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
hbg_speedster skrev:
okaj, ungefärligt pris på dom ?

för det känns lite onädigt att bnehöva lägga 4,5 k på något du kommer att ha ql med i sommar och sen sälja d för 2el. 3 k, losar en hel del :mad:


Runt 1-2000 men de flesta av dem är begagnade. Men leta själv så lär du hitta några. Det kommer upp några lite då och då
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Jag hade Malossi 180cc ett litet tag på min f.d. NSR.

Visst fan blev det skillnad. Framför allt blev det mycket bättre vrid.
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Jag betalade ~5000kr(svenska) för den och då var det ett kit med allt i.
Köpte den från ett ställe i Norge eftersom det inte fanns att få tag i här i Sverige.

Visst gick den mycket bättre. Men sedan skar den också i och för sig, det var dock mitt eget fel eftersom jag körde felbestyckat med flit (orkade inte vänta på att den nya förgasaren som jag hade beställt skulle komma).

Men ska man köpa 180cc så ska man helst skaffa större förgasare, öppet filter och effektsystem också...och köper man allt sånt så blir det myycket $$$ i slutändan.

Då (när jag just skaffat 180cc) tyckte jag att det var jävligt coolt. Ljudet på hojen blev mycket grymmare än 125'or brukar låta (mycket högre komp i 180cc-kittet + att jag körde konfilter) och motorkaraktären mycket råare, kändes nästan som en helt annan hoj. Men om det var värt de pengarna...njaa, det är jag tveksam till. Möjligtvis kan det vara värt det om man ändå måste byta cylinder och kolv, men skulle jag velat trimma en 125'a idag så skulle jag nog valt att lämna in originalcylindern på portning istället. Eller ännu bättre...sparat pengarna till större hoj. :rolleyes:
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top