170cc Athena

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Funtar på köpa en 170cc cylle till dt:n
Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?
bör ju få ut betydligt mer vrid med tanke på att det är 45cc mer, nån som vet vad skillnaden blir med ett bigbore? behöver inte gälla dt125....
 

Bifogat

  • e162d766aae1e40a293312648b3705f8.jpg
    e162d766aae1e40a293312648b3705f8.jpg
    24.2 KB · Visningar: 96

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Om den inte gav någon effekt, varför skulle man då sälja skiten?

Du får mer bottenvrid och lite mer effekt på topp.
Sen slits allt i motorn snabbare så ett ras kommer oxå snabbare.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Nej dom har byggt en 170cc cylinder som ger PRECIS lika mycket effekt som orginal. Smart va?!
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
CayLe skrev:
Om den inte gav någon effekt, varför skulle man då sälja skiten?

Du får mer bottenvrid och lite mer effekt på topp.
Sen slits allt i motorn snabbare så ett ras kommer oxå snabbare.

klart den ger effekt men blir det någon stor skillnad?
och slits det så mycket mer? jag menar den varvar ju ungefär lika mycket....
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Anthrax_e_gott skrev:
Jag tror hammet menar om det ger någon nämnvärd effekt. Dvs om det är värt pengarna.

Jag skulle inte ge mer än 2k för det där. Men har man överskott av pengar så är det nog värt det :)
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Dessa vet jag som har/haft 180cc till sina moppar:
SpeedAbuser
Nissejärnet
Homsen (tror jag det var)
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Esquina skrev:
Vad menar du med det där? Sluta fjompa, det är ju inte direkt någon oseriös fråga han ställt eller???

"Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?"

Det känns inte fullt så rätt uformat :)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Det är sååååå roligt att retas med er på 125-forumet för ni tar alltid åt er... :rofl :rofl :rofl
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
CayLe skrev:
"Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?"

Det känns inte fullt så rätt uformat :)

Det må hända att det inte var rätt utformat, men så ointelligenta är väl ändå inte människan att vi inte förstod vad han i själva verket menade... :va

:banana
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
EBS skrev:
Det är sååååå roligt att retas med er på 125-forumet för ni tar alltid åt er... :rofl :rofl :rofl

mohaha, mensen spökar som värst i 16-års åldern har jag hört...kan bero på det :öl
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Hammet skrev:
Funtar på köpa en 170cc cylle till dt:n
Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?
bör ju få ut betydligt mer vrid med tanke på att det är 45cc mer, nån som vet vad skillnaden blir med ett bigbore? behöver inte gälla dt125....


Klart den ger bättre effekt, athena är ju kända för att göra racing saker både till moppar och motorcyklar.
Men jag skulle satsa mer på en Malossi cylinder, bättre kvalite och prestanda.
Vad kostar cylindern?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
det beror inte bara på borrningen ifall effekten ökar, det är ju portningen som inverkar med, är det likadana portar som i orginalet kommer hojen bli starkare men troligen ovilligare att varva högt. Visst ger sånna kit ökad effekt men som nån sa det sliter hårt på din hoj som inte är avpassad för de här grejorna, vevlagerna kan ge upp om du har otur.
Sen liknar det ju inte bättre än att orginaltoppen ska användas och den är utformad för 125cc och inte den borrning som blir nu.
Har själv kört med 170-180 cc på andra 125or och nog märks det skillnad alltid.
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top