170cc Athena

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Jag skulle nog tagit 170cc Athena istället :rolleyes:
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Hammet skrev:
:hihi jag också, vet inte varför men det lockar mer :rolleyes:


Jag undrar hur den skulle gå med den cyllen och effektsystemet?
Med rätt bestyckning osv!

Och med en 36mm gasare till det sen så kanske? :yoparty
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Joker skrev:
Jag undrar hur den skulle gå med den cyllen och effektsystemet?
Med rätt bestyckning osv!

Och med en 36mm gasare till det sen så kanske? :yoparty

ja med all kringutrustning borde ju 35hk+ inte vara helt omöjligt.....

cylinder: http://www.goetz-motorsport.de/shop/detail.php?de_artnr=3088887
luftfilter: http://www.goetz-motorsport.de/shop/detail.php?de_artnr=3075382
Membran: http://www.goetz-motorsport.de/shop/detail.php?de_artnr=3464292
34mm knasare: http://www.goetz-motorsport.de/shop/detail.php?de_artnr=3458671
Avgassystem: http://www.goetz-motorsport.de/shop/detail.php?de_artnr=3458017

hmmmm, hade varit kul att testa :tungan
 
Last edited:

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Hammet: Haha, Ja!
Skulle bara då kosta cirkus 10,000 papp fast det hostar man upp lätt + Frakt ... :tummenupp

Fast på Addemoto så kostade bara Knasaren 1150 sek och 36mm
Men det är Dell´Orto som är bara skit dvs..iofs det är samma som på Götz med! :D

Esquina: You Name It :fyllisar
 
Last edited:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Joker skrev:
Hammet: Haha, Ja!
Skulle bara då kosta: 10,000:- + Frakt ... :tummenupp

Fast på Addemoto så kostade bara Knasaren 1150:- och 36mm
Men det är Dell´Orto som är bara skit dvs..iofs det är samma som på Götz med! :D

Esquina: You Name It.


det är för att det är en Flatside gasare......men ändå kul, bara 48000 för en ny dt125r med allt det godiset :rolleyes: obetydligt dyrare än nya dt125re som kommer-04 :D
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Var e alla moralnissar??????? :7peta :7peta

ingen som ska gnälla över att hans körkort inte gäller 170cc eller att han måste ta annan försäkring :va va har hänt me er


:dummer


:fyllisar
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Silwer skrev:
med effektblåsan o bestyckning så funkar det bra, kanalerna är inte gigantiskt större än orgina skulle jag tro.

På det Malossikit som jag hade på min NSR var det STOR skillnad på kanalerna, i bruksanvisningen var byte till 32mm> starkt rekommenderat.

Men de flesta big-bore boltonkit ger inte så mycket effekt. Däremot ger de bra mycket mer vriiid. Är det så att man jagar effekt så får man ut mer ur en feteportad 125cc.

Men det är klart...det går ju att porta bigborekit också. :)
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
En bra gissning är väl att med allt rättjusterat så kanske du hittar 5hk på veven. Frågan är ju om det är värt pengarna för trim och kraftigt ökat slitage på en hoj du ska köra i max två år. I 99 fall av 100 är det billigare och bättre att köpa det värsta från början istället för att försöka skrämma en icke-värsting.
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
OLJEKYLD GSXR skrev:
En bra gissning är väl att med allt rättjusterat så kanske du hittar 5hk på veven. Frågan är ju om det är värt pengarna för trim och kraftigt ökat slitage på en hoj du ska köra i max två år. I 99 fall av 100 är det billigare och bättre att köpa det värsta från början istället för att försöka skrämma en icke-värsting.

ICKE VÄRSTING? hmmm..... värsting i terrängen kanske m,en inte på banan, men det är ändån ett minne för livet, så nrä man e morfar kan man sitta o berätta för barnbarnen att man hade det värsta trimmet som kunde att få tag i till sin 125:a..... så ser jag på saken...


:confused: :va :arsele :) :mad: :tuttar :rolleyes: :kocko :D :tummenupp
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
OLJEKYLD GSXR skrev:
En bra gissning är väl att med allt rättjusterat så kanske du hittar 5hk på veven. Frågan är ju om det är värt pengarna för trim och kraftigt ökat slitage på en hoj du ska köra i max två år. I 99 fall av 100 är det billigare och bättre att köpa det värsta från början istället för att försöka skrämma en icke-värsting.

nu vet jag inte om du menar bara cyllen eller allting....
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Tack!

koop skrev:
orka beställa cyllen från tyskland... www.crash.no i norge har 170cc athena


Fan, dom hade inte bara 170cc dom hade juh 180cc till DTR...och effektsystem från NINJA...bra sida helt enkelt! :tummenupp
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Hammet skrev:
nu vet jag inte om du menar bara cyllen eller allting....

Du hittar nog fler hästar om du sätter igång att byta avgassystem och förgasare, men det låter otroligt dyrt. Skulle jag satsa på något så vore det att hitta ett schysst avgassystem och strunta i cyllen och gasare. Jag körde med Jollymoto på min RG125 och lite uppbestyckad så gick den mycket piggare. Spara resten av pengarna till en mellanklasshoj. Visst, det är väl säkert kul att ha en vråltrimmad 125a, men det blir dyrt och mycket tid i garaget. Frågan är om det är värt det.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
AleX skrev:
Var e alla moralnissar??????? :7peta :7peta

ingen som ska gnälla över att hans körkort inte gäller 170cc eller att han måste ta annan försäkring :va va har hänt me er


:dummer


:fyllisar

Det är väl inte så många v moralfolket på 125 forumet?
Du har givetvis helt rätt i det du säger, det blir en tung hoj efter modifieringarna.
Tyvärr har jag själv pysslat med sånt här, men då var ju inte kraven så hårda.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
OLJEKYLD GSXR skrev:
Du hittar nog fler hästar om du sätter igång att byta avgassystem och förgasare, men det låter otroligt dyrt. Skulle jag satsa på något så vore det att hitta ett schysst avgassystem och strunta i cyllen och gasare. Jag körde med Jollymoto på min RG125 och lite uppbestyckad så gick den mycket piggare. Spara resten av pengarna till en mellanklasshoj. Visst, det är väl säkert kul att ha en vråltrimmad 125a, men det blir dyrt och mycket tid i garaget. Frågan är om det är värt det.


skulle aldrig punga ut 10000kr för det där :3freak , men det hade varit kul att prova en dt med det trimmet :)
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top