18 år--------->125, 1 januari 2006

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Mr Helmut skrev:
en annan som är vanlig är den med att om man kör för fort och blir tagen så bli man av med kortet om man är i prövotid, många i klassen med B kort som inbillar sig det:hihi visst alla blir ju av med det vid vissa hastigheter men dom menar att om man kör 13 km/h för fort så ryker det på 90 väg
Jo precis. Att det är lättare att bli av med lappen för att man har prövotid. Skulle nästan säga tvärt om. Snäll polis förstår och låter dig behålla den för att han tycker synd om dig. :hihi Nåt annat kan jag inte tänka mig. Surt att ta om lappen. Tjänar inget på att prövotiden är slut ändå. Åker man fast har man antagligen kört så pass för mycket för fort att man får ta om det det ändå trots att prövotiden är slut. :tungan

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
använder den här tråden för förtydliga något jag undrar över; får jag två-års prövotid på varje behörighet eller försvinner alla när jag haft A1 i två år? Börjar prövotiden-om om jag tar A-begränsat innan mina två år för A1 är slut?

:confused: :va

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
mini-knutten skrev:
använder den här tråden för förtydliga något jag undrar över; får jag två-års prövotid på varje behörighet eller försvinner alla när jag haft A1 i två år? Börjar prövotiden-om om jag tar A-begränsat innan mina två år för A1 är slut?

Prövotiden börjar ticka från det att du fick ditt första körkort.

Solid snake

Guest
mini-knutten skrev:

Du har bara prövotid en gång.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
superdupermongo skrev:
Stämmer detta påstående att det blir 18 år på 125 och 22 på mellan 1 januari nästa år?

vet inte men exakt så där sa körskoleläraren jag hade att det skulle bli.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
muhahaha jag fick bilkörkort för 2 månader sedan och jag har ingen provötid :D :rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati