180 cc NSR

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Orkade inte dra upp någon halvårsgammal-tråd så jag bestämde mig för att göra en egen :)

Hur bra går egentligen en NSR 89-93 alltså gamla modellen? Måste man bygga eget avstämt avgassystem, eller ska man köpa nåt effektsystem? Måste man byta förgasare?

För att få diskussion så kan vi väl snacka 180cc i allmänhet i den här tråden, hur många häst man tros kan få ut, vilken cylinder som är den bästa osv. :)
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
wINBLAD skrev:
2621121 Orkade inte dra upp någon halvårsgammal-tråd så jag bestämde mig för att göra en egen :)

Hur bra går egentligen en NSR 89-93 alltså gamla modellen? Måste man bygga eget avstämt avgassystem, eller ska man köpa nåt effektsystem? Måste man byta förgasare?

För att få diskussion så kan vi väl snacka 180cc i allmänhet i den här tråden, hur många häst man tros kan få ut, vilken cylinder som är den bästa osv. :)


Se till och bestycka den riktigt så ska du nog se att den går fort nog för dej som aldrig kör hoj förut, vet en kille som körde ifrån lite alla möjliga sporthojar men en gamal skrutt för några år sen, de berodde på att hans hoj var inställd så som den ska och alla andra nyare hojar gick fel utanhelvete. Satsa på att få hojen och gå ordentligt i stället.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Hehe okej, hittade nämnligen en NSR på blocket med 180cc, men med original avgassystem.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Om du sätter på en 180cc på t.ex NSR så har du bara Malossi att välja på om ens det längre. Har utgått ur de flesta sortimenten:tummenner

Nej det finns inget avstämt rör till den utan man får tillverka eget. Förgasarbyte är tycker jag ett måste, 30 fungerar orgcylindern optimalt på så en ökning till minst 34 tycker jag verkar som en nödvändighet.


Edit: Okej då är det ju lite annorlunda. Ja skaffar du ett avstämt rör då lär den iaf "gå som fan!"

Men köp inte ett effektrör bara för det är waste of money. Många verkar tro att bara för att den det är ett effektrör så går den bättre på en 180cc cylinder med, men så är det mycket sällan.

Det som har ändrats på hans (blocket annonsen) är väl möjligtvis att bottenregistret ökats en aning. Effektmässigt kan den knappast ökat så värst mycket då förgasaren inte är bytt. Samt att det är högkomp topplock på malossin också då.
 
Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ja gillar den hära bilden...

7143979143.jpg


Snygga blinkers iaf :D
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
125_next skrev:
2621310 Ja gillar den hära bilden...

7143979143.jpg


Snygga blinkers iaf :D
dom blikerna är helt jävla värdelös (precis som hojen) när man bromsar så blikar dom typ 4 gånger snabbt som fan typ som varingblikers.. hur jävla trafiksäkert är det?? plus att dom ramla av efter 300 mil :gnissla

idiothoj
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Mr EmCom skrev:
2621304 hahahaha :rofl

hehe lifanboy fick 14tusen för sin.. som kåstar ny 15 :gnissal körd ca 2000 mil

jävla idiot som köpte den, från göterbog...


hahahah idiot.. undra vad den kostar att tillverka om den kostar 9ny... kvalitet:gnissla
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Sen när handlade denna tråden om Lifan :va

Jag måste läst jävla fel. Jag läste "180 cc NSR" :confused:
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Fasen att den inte fanns på blocket! Jag blev helt hyper nostalgisk. Hade en 89a där nickrasilet hade börjat ge sig. Beställde ett mallossi 180cc i italien när jag var där en sommar. Sen blev livet aldrig sig likt igen. Vart dock ett helvetes jobb att hitta den cyllindern kan jag medela. Detta var då för 12 år sen! Hade varit kul att se om ens gamla hoj fanns kvar. Varningens finger för vattenpumpen bara! Har en tendens att spotta och fräsa ut allt vatten i systemet.

Men fy i helvete vad roligt jag hade. Beställde fel bakdrev så jag körde med orginal drevningen och måtte jävulen va svårt det var att ha framhjulet lugnt.

En nu mer gammal 125/180 åkare!
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top