Greenblood
http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Vad rekommenderar ni???
180 el 190:s bredd på 6" bakfälg vid banåkning???
Utseendet skiter jag i......
)
180 el 190:s bredd på 6" bakfälg vid banåkning???
Utseendet skiter jag i......
marcus nilsson skrev:jo men i moto gp så kör de på typ 200/65/17 så att höjden kompenserar bredden ett vanligt 190 Har ju 50 i höjd medan ett 180 har 55 i höjd
Va..! Menar du att han hade blivit utfryst för en sån sak?Bj.O.rn skrev:Bayliss ville åka på det redan förra säsongen men då hade han blivit ensam i hela depån..
/B
Da Weasel skrev:Men hallå!!!
Finns det ingen här på forumet som testat att köra på 190 slicks?
Själv började man med 190-gatdäck på banan. När det sen började började släppa och sladda när farten ökande gick jag över till slicks. Fick då rådet att köra på 180 däck. Visst tyckte jag att hojen spårade bättre och blev mer kvickstyrd, men man undrar fortfarande hur det skulle kännas med 190-slicks.
Är profilen samma på ett 190-slick som ett 190-gatdäck?
Det måste ju finnas en anledning till att de kör på bredare däck i superbike-vm.
Antar att det blir mer gummi i backen vid nedlägg=bättre fäste. Men blir hojen mer trögstyrd?
Nån som har någon erfarenhet på området![]()
Jo, det finns det säkert.Da Weasel skrev:Finns det ingen här på forumet som testat att köra på 190 slicks?
![]()
Nej, det är stor skillnad. Slicks har mycket spetsigare profil för större anläggningsyta vid nerlägg.Da Weasel skrev:Är profilen samma på ett 190-slick som ett 190-gatdäck?
![]()
Snabbare banor med högre kurvhastighet gör att man behöver mer däckyta mot marken och kan undvara lite snabbstyrdhet. På svenska långsamma banor behöver man generellt mer kvickhet i styrningen och kan försaka lite maxgrepp. Däremot tror jag att Anderstorp och Falkenberg passar bra att köra 190-däck på, men själv föredrar jag att inte mixtra så mycket med däcken utan att köra 180 alltid.Da Weasel skrev:Det måste ju finnas en anledning till att de kör på bredare däck i superbike-vm.
Antar att det blir mer gummi i backen vid nedlägg=bättre fäste. Men blir hojen mer trögstyrd?![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |