180 graders kurva i Västra Götaland?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Bubbisen...

Ligger bakom en K5/6, kollar upp regnumret efter jobbet för att få reda på årsmodell, ,det är en K6, vet att EN här i området har en, står att den är avställd, polisen kommer och han slipper undan, skriver till dig då jag trodde det var du och säger att du har världens största tur. Inte "jävla idiot du ska åka in när du kör så där!!"

Ditt svar
"Köp ett liv"

Förlåt att jag störde din sinnesfrid med att lägga ner en minut av mitt liv att skriva in reg nummer och sen skriva ett PM. Den där minuten var verkligen hela världen för mig, eller det kanske t.o.m tog 2 :D

SH's största surkuk går till dig! :hihi

:krama, ja nog för att den är stor MEN jar du sett den? Tack!

Tog inte min medicin.. Det som störde mig var att du skrev att den är avställd vilket den var, dagen efter vi körde, ja.. Du skrev "att du kör avställd bla bla världens tur.. Bla bla köp en lott" Eftersom jag trodde du kunde läsa eller iaf urskilja siffror tyckte jag att köp dig ett liv vart väldigt passande. Stött?

Se till att få ut de där turbo skrället så vi kan köra istället för att filma massa dravel. :)

Puss på dig Karl
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
:krama, ja nog för att den är stor MEN jar du sett den? Tack!

Tog inte min medicin.. Det som störde mig var att du skrev att den är avställd vilket den var, dagen efter vi körde, ja.. Du skrev "att du kör avställd bla bla världens tur.. Bla bla köp en lott" Eftersom jag trodde du kunde läsa eller iaf urskilja siffror tyckte jag att köp dig ett liv vart väldigt passande. Stött?

Se till att få ut de där turbo skrället så vi kan köra istället för att filma massa dravel. :)

Puss på dig Karl

Klart vi ska!
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Inga 180-gradare, men kör upp till Brudfjällsvägen (Nilsby-Håverud) och fortsätt sedan med Skållerudsvägen (Bränna-E45). Allt man önskar sig som motorcyklist finns där.

Brudfjällsvägen:
https://maps.google.se/maps?q=58.86...12.406354&spn=0.009087,0.01929&num=1&t=h&z=16

Skållerudsvägen:
https://maps.google.se/maps?q=58.771215,12.45487&hl=sv&num=1&t=h&z=16
Dalslandstips: http://goo.gl/maps/yl0nc

Eller föredrar herr'n grus? http://goo.gl/maps/svYMV ;)
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kör söderut från GBG på E6 och tag avfarten mot Lindome. Den avfarten är stor/bred och öppen och ca 180 grader som till slut mynnar ut i en cirkulationsplats.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

Bertilson

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Mille
Ut ut Härryda mot Bollebygd? Kanske inte 180grader men mer än 90, runt änden på sjön där.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Dessutom bara 700 meter från Kungälvs sjukhus...en REJÄL highsider vid övre kurvdelen och man landar på Helikopterplattan :tummenupp

Hahaha... ja, det sjukhus besökte jag förra året. 10:e Maj klippte jag en katt i vänsterböjen ca 500m från kornhalls färjeläger. Nyckelben, två revben, vadben och främre korsband... allt på högersida. Underlättar inte kryckträningen. Katten dog på plats... men jag är återställd. :brynad
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jodå en skön kurva men går inte göra armbågsskrap som nån skrev inte jag iallafall :) sen är vägen rätt smal 70 väg

180 gradarn nere vid Rångedala är rätt kul med, och det är ju kanon fin asfalt och väg mellan Rångedala och Fristad.
Vi har vart nere från Lidköping 3 ggr i år redan och åkt varvet runt från Fristad-Rångedala-Varnum och Fritad , hem över Annelund och Glasbruksvägen <3
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top