196 cm och söker mc

Davidk

Guest
s96talle skrev:
Hej

Försökte söka efter gamla diskussioner kring mc för ståtliga personer men sök funktionen älskade inte mig.

Jag är 196 cm och skall skaffa min första mc, betuttad i Ducati Monster...

Men frågan är om jag i längden orkar med en såpass liten mc, vilka andra hojar kan jag titta på i 600-750 klassen för långa herrar?

Tacksam för svar

Daniel
jag är 191cm och sitter kalas på en hornet, kan köra fyra timmar i sträck utan problem :)

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Återanvänder en gammal tråd..

Funderar lite på att investera i ett monster, lite fundersam på längden bara. Jag är 190 cm och monstret rätt litet. Tror ni det funkar? Nån som testat?

Har itne hunnit provköra någon än då det är en bit till närmsta handlare/objekt.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
jawohl skrev:
Återanvänder en gammal tråd..

Funderar lite på att investera i ett monster, lite fundersam på längden bara. Jag är 190 cm och monstret rätt litet. Tror ni det funkar? Nån som testat?

Har itne hunnit provköra någon än då det är en bit till närmsta handlare/objekt.

Monster är bland de bekvämare hojarna för mig. Jag är 190 cm. Tror att avståndet mellan fotpinnar och sadel är långt, även om sadeln i sig är låg.

Tabac

SUKI SUKI
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
En polare till mig har en Aprilia Tuono. Liknande stuk som monster men mer pulver. Jag provkörde en sån också (jag är 187cm) och man satt riktigt skönt på den.

Bifogat

• tuono.jpg
    tuono.jpg
    70.4 KB · Visningar: 61

copse

Guest
Är 196cm långt och kör Motard, funkar perfekt :) Men du kanske är mer ute efter en plastraket

//Roger

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Nu pratar jag i egen sak (igen), men om du absolut inte måste ha en sporthoj så vill jag tipsa om Aprilia Caponord, en härlig hoj med kraft, känsla och bra köregenskaper. Balanserad och komfortabel, funkar både i stan, på krokiga vägar och på långresa. Billiga försäkringar blir det också.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Är 1.93 och både Aprilia RS 125 och Honda NSR 125 (små relaterat till större sporthojar) går fin fint för mig och jag sitter bra.

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Är bara ynka 191 cm, men sitter kanon både på en 999:a samt Monster S4:a. Gissar att du ska ha en 750 eller större om du köper ett Monster då de har något större ram, men jag kan ha fel. (underbar hoj förresten :tummenupp )

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jag som ändå måste räknas till lilleputtarna i den här tråden med mina 185cm satt riktigt dåligt på en Ducce monster 750.

Jag sålde den för att jag var för lång, trevlig hoj annars.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Monstret är ju en hyfsad hoj för långa människor.
Fördelen med monster är ju att det går att laborera med rideheight och det finns gott om tillbehör för att justera sittställningen dit man vill ha den.

Mitt råd blir:
Provkör.

Jag skulle dock gissa på att ett monster S är det bättre alternativet och välj inte de små 600 eller 620 modellerna. Dessa rekommenderas ofta som en bra hoj för korta personer, eftersom de har en ganska låg sittdyna, precis som DARK modellerna

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Själv är jag 196cm och haft varierande framgång när det gäller hojjar.
Jag är nog villig att stryka de flesta itajenska hojar, för små :(
Aprillia har en dum kant på sin tank som gör att mina ben inte går att trycka in mot tanken, otroligt obekvämt (capnord & falco).
Bland Ducati så är det nog ST-modellerna som passar bäst.

Just nu lutar det åt att byta till brittiskt, en sprint eller/och tiger.
Frugan har en SV650S, vilken är aldeles för lite, även för henne.
Själv kör jag KTM640SM vilket är perfekt om man är 190+, dock inget för touring.

Mitt tips är antingen en supermotard eller en Triumph (sporthoj).

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
CBRDea skrev:
Ett billigt och bra alternativ är ju CBR 600
Jag är 190cm och sitter kanon, gott om plats, mycket rymligare än gamla blade t.ex.
finns för övrigt en till salu i närheten... :rolleyes:

Ånä. Jag som är 156 cm blev rekommenderad att köpa en Cbr 600 för att de är små. Kan inte tänka mig att någon som är en halvmeter längre än mig kan sitta skönt på min hoj... :va

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Lartes skrev:
Jag som ändå måste räknas till lilleputtarna i den här tråden med mina 185cm satt riktigt dåligt på en Ducce monster 750.

Jag sålde den för att jag var för lång, trevlig hoj annars.

Ojojoj, om Du tillhör lilleputtarna med Dina 185 cm, vad tillhör då jag med mina 156 cm??? :confused:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Är 196 cm kör fnv Gsxr 600 & CRF 450, Tidigare ZX6 - 03:a Jag sitter iaf inte obekvämt - men jag skulle aldrig köra touring heller.

Bifogat

• normal_263_6347.jpg
    normal_263_6347.jpg
    33.2 KB · Visningar: 49
  • Canoly.jpg
    Canoly.jpg
    41.6 KB · Visningar: 49
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...