njelger
Guest
Tjena!
Har kommit lite i slutfasen av 2 "byggen" så jag startar en tråd där jag hoppas få lite hjälp och svar på frågor. Det rör sig om 2 Yamaha:er från 1983
En SR400 numera på 535 kubik och en RD350LC YPVS.
Hittills har SR:en fått en GSXR gaffel och Viragohjul samt blivit lite attackerad av en vinkelslip.
En XS650 sving är påväg från tyskland för att riktigt få plats med nya bakhjulet.
Motortrimingstråd finns här på forumet från Dr.Bike.
RD:n har gaffel från en CBR (tror jag) samt nya 17 tummare från kawasaki. 170 bak gör underverk för en 80-talare med cykelhjul original. Sving från TZR är påväg in också från tyskland.
Båda har fått koniska styrlager.
Behöver just nu lite hjälp med design på SR:en.
Bakdelen
Styret, clip on som nu eller cross?
Framlyktan, speed triple eller stor rund?
Återkommer / johan
Har kommit lite i slutfasen av 2 "byggen" så jag startar en tråd där jag hoppas få lite hjälp och svar på frågor. Det rör sig om 2 Yamaha:er från 1983
En SR400 numera på 535 kubik och en RD350LC YPVS.
Hittills har SR:en fått en GSXR gaffel och Viragohjul samt blivit lite attackerad av en vinkelslip.
En XS650 sving är påväg från tyskland för att riktigt få plats med nya bakhjulet.
Motortrimingstråd finns här på forumet från Dr.Bike.
RD:n har gaffel från en CBR (tror jag) samt nya 17 tummare från kawasaki. 170 bak gör underverk för en 80-talare med cykelhjul original. Sving från TZR är påväg in också från tyskland.
Båda har fått koniska styrlager.
Behöver just nu lite hjälp med design på SR:en.
Bakdelen
Styret, clip on som nu eller cross?
Framlyktan, speed triple eller stor rund?
Återkommer / johan
Bifogat
Last edited: