1983 års byggtråd

njelger

Guest
Tippar på att du redan vet om denna hemsidan men i fall du inte gör det så kolla in den. www.kedo.com de har en massa mysiga saker till SR400/500. Bra leveranstider och skickar rätt saker:tummenupp
Deras svingar kan ju annars vara ett alternativ om man vill ha något mer exklusivt.

Jodå. Känns igen.
men "något exklusivt" känns som pärlor till svin med min hoj ;)

däremot gnager en tanke om "central-dämpare" ... om jag ändå skall svetsa ramen.

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
ISR och en 996R
Jodå. Känns igen.

däremot gnager en tanke om "central-dämpare" ... om jag ändå skall svetsa ramen.

Man måste ju inte ha en central-dämpare. Det går att sätta en på ena sidan också om man bara vill ha en = enklare lösning :tummenupp

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr

DÖ TOMTEJÄVEL DÖ!!!! Man skall icke sprida sådant bloggrelaterat tjafs. HATA BLOGG BLONDINER! :mad:

Ber om ursäkt för OT men jag var faen tvungen då mitt hat för vidriga blogg blondiner överstiger in respekt för forum regler! =)

Kul bygge förresten!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
DÖ TOMTEJÄVEL DÖ!!!! Man skall icke sprida sådant bloggrelaterat tjafs. HATA BLOGG BLONDINER! :mad:

Ber om ursäkt för OT men jag var faen tvungen då mitt hat för vidriga blogg blondiner överstiger in respekt för forum regler! =)

Kul bygge förresten!

Gunstig junkern, såna utbrott påskyndar bara ditt åldrande. Detta gamla uttryck härrör från en tid långt före nämnda klientel var ens uppfunna, eller ens bloggandet. Är ju en fonetisk lek med det engelska uttrycket "pretty". Stötte på det i Streetfighterstidningarna jag med glädje läste i mitten på 90-talet, innan de ballade ur och blev porriga, blingiga och framförallt konforma och trista. Köpa? (Då var det byggarglädje och ohämmad kreativitet, även språkligt. Inga lösningar var för billiga).

Dags för lite streetfighterhistoria månne?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jodå. Känns igen.

Nädå, tycker din hoj ser alldeles ypperligt bra ut. Exklusivt behöver inte betyd bling-bling. Tycker du hellre skulle fixa ett par racedämpare alternativt köra med strutts (stela metallstag).
Raask har justa bakåtflyttade fotpinnar för 1750 (vad jag kunde förstå av deras något underliga prislista)
Tänkte nog slänga på ett par sådan på min när motorn är klar.

njelger

Guest
Jag vet inte om någon noterat men den lilla plastbiten baktil på RDn är avkapad i underkant. Det var alltid så mycket plast på 80-talet. Håller just nu på med att kapa stjärten lite också. Blir snyggare. sidkåpan ,som inte finns på bilden, kommer följa samma linjer.

jag tror originallyset kommer funka bra i första omgången. runt o ganska stort

njelger

Guest
på SR fronten är det lite ledset. Min nya xs650 sving är inte bred nog för däcket som sitter på. Back to the drawing board...

njelger

Guest
har slängt på xs650 svingen. eftersom dämparfästena är lite längre bak blir hojen aplåg. ser coolt ut. får se om det går att köra. ;)

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
har slängt på xs650 svingen. eftersom dämparfästena är lite längre bak blir hojen aplåg. ser coolt ut. får se om det går att köra. ;)

går säkert!:tummenupp gör inget man lider bara det ser coolt ut:D släng på jätte apstyre me, peanut tank och solosadel då har du en cool bobber/chopper/brat :tummenupp

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS