Äh, det är hur många som helst som kört xj900 under sina hojliv utan att ha drabbats av tristessdöden. Den är lika rolig/trist som alla andra hojar i den klassen förutom att den också är rätt bra på det mesta. Inget att stila med vid McDonalds kanske men vafan.
Är det så illa?
En kompis som var mcmek kom hemom på en kundhoj. Fattades lite att sätta vänsterfoten men inget problem. Han hade en stark aversion mot gamla XJ:n men diversion "var ju riktigt kul!". Denna episod tilldrog sig i mitten på 90-talet och referenserna har kanske flyttats något...
Han kör yamaha, rätt och slätt. Fzr, V-max, GTS och numera FJR1300.
Jag kom ifatt en diversion på en knölig men rolig väg utanför Hässleholm. Jag studsade rundor med duccen och han flöt över all ojämneter. Färgen på bakfjädern angav att den var utbytt.
Det finns en charm med grejer som funkar också och personligen är jag utled på sketrans drivpaket.
Haft ett par bmw men drivlineproblemen tar ju aldrig slut!
Edit;
En jag körde mycket ihop med runt 90 hade den äldre XJ900an. Den var resor bättre och pinnade på bra mycket bättre än mitt wobbelstaket, cb900f. Yamman kändes lång och gänglig men hade betydligt bättre egenskaper och prestanda. Han saknar dock inte den.