2:an hoppar ur

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Idag när jag var ute o åkt hoppade 2:an ur för mig. Först en gång när jag tog det lungt, lite av och påslag sen hoppade den ur och ett friläge kom i. Sen har det hänt mig förut, en två tre gånger när jag åker på slangen, den bara hoppar ur. Vad kan det vara?

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Söderlund skrev:
Idag när jag var ute o åkt hoppade 2:an ur för mig. Först en gång när jag tog det lungt, lite av och påslag sen hoppade den ur och ett friläge kom i. Sen har det hänt mig förut, en två tre gånger när jag åker på slangen, den bara hoppar ur. Vad kan det vara?

du kommer med alll sannolikhet få byta ett par drev o gafflar i växellådan... runt 5000 :-

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ingreppen på drevet är troligen slut pga dina hårdkörningar på den växeln, då klarra inte växeldrevet hålla fast utan tappar taget och du får i friläget.
Visste inte att gixxer 1000 var svaga på den där punkten, gammla R1or var ju bevisligen det.

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
De e fan pinsamt! Jag kan svära på att min gixxer inte gått hårdare än någon annans. Jag blev av med kortet förra sommaren och farsan körde säkert 500 mil på den, o han kör riktigt lungt. Hur fan kan kuggen i lådan ge sig efter 1400 mil...? Kan man få detta fixat fast garantin gått ut? De kan ju inte vara bra reklam om gixxrns låda ger sig efter två säsonger....??

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det verkar ju väldigt konstigt att det ska bli så efter så kort tid om man inte misshandlar den väldigt. Det är väl inte kuggen utan klackarna som är dåliga. Inte för att det gör saken bättre men....

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Rigge skrev:
Det verkar ju väldigt konstigt att det ska bli så efter så kort tid om man inte misshandlar den väldigt. Det är väl inte kuggen utan klackarna som är dåliga. Inte för att det gör saken bättre men....

Näää, de är nått som inte stämmer...gixxerns låda ska inte ge med sig efter dessa mil....

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
En sak jag reagerade lite på är att växeln hoppar ur helt. Den går inte i igen efter en kort stund? Min 2:a är HELT kass, det går knappt att köra i stan på den utan att det hoppar och far, men den går aldrig till friläget utan den bara rycker hela tiden.

Men din går alltså till friläget helt? Börjar neutral-lampan lysa också?

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Rigge skrev:
En sak jag reagerade lite på är att växeln hoppar ur helt. Den går inte i igen efter en kort stund? Min 2:a är HELT kass, det går knappt att köra i stan på den utan att det hoppar och far, men den går aldrig till friläget utan den bara rycker hela tiden.

Men din går alltså till friläget helt? Börjar neutral-lampan lysa också?

Nä, den hoppar inte ur till neutralen utan hittar nått sorts friläge mellan 2:an o 3:an....När jag petar upp till bästan växel så hoppar 3:an i....Annars går den fint på 2:an. Det kanske händer en gång på 20 när jag vrider på. mest vid bakhjulskörning....

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Känner igen det där. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8447
Men du har väll garanti? Då är det inget problem. Eller ja lite problem är det du får jävlas med kgk. Dom kommer att säja att det beror på ditt körsätt. Men det står faktiskt inte i instruktionsboken hur man växlar försiktigt. Blir kgk tvära ta kontakt med nån från konsumentverket (tror att det heter så). Dom kan hjälpa dig grilla kgk duktigt. :whip

Ekman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
buse 1300R
Hoppas jag slipper det på min tusing. Den har gått 1500 mil
o jag växlar ganska mycket utan koppling. Framförallt på bakan.
Men min låda känns helt ok :tummenupp

Nya ägarn till min förra hoj hörde av sej för en vecka sedan o sa att 2-3 hoppade ur. Men den hade gått över 4000 mil

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Ekman skrev:
Hoppas jag slipper det på min tusing. Den har gått 1500 mil
o jag växlar ganska mycket utan koppling. Framförallt på bakan.
Men min låda känns helt ok :tummenupp

Nya ägarn till min förra hoj hörde av sej för en vecka sedan o sa att 2-3 hoppade ur. Men den hade gått över 4000 mil

Ja, min känns också okey, kom helt plötsligt....Jag växlar aldrig utan koppling, och har inte alls kört nå mycket på slangen med den...Garantin gick ut förra veckan....undra om man e lurad då....

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det är bakhjulskörningarna som knäcker dem helt enkelt.
Antingen har du växlat väldigt illa, räcker ju egentligen med en gång, eller så är det väl fabriksfel. Men det lär du inte få veta föränn de rivit ner lådan.

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Silwer skrev:
det är bakhjulskörningarna som knäcker dem helt enkelt.
Antingen har du växlat väldigt illa, räcker ju egentligen med en gång, eller så är det väl fabriksfel. Men det lär du inte få veta föränn de rivit ner lådan.

Det lär ju inte räcka med att man missar en växling eller växlar dåligt EN gån för att tvåan ska säcka ihop...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Söderlund skrev:
Det lär ju inte räcka med att man missar en växling eller växlar dåligt EN gån för att tvåan ska säcka ihop...

Nä, inte EN gång. Men tio gånger räcker helt säkert.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Söderlund skrev:

Säker på att du inte råkar komma åt växelpinnen när du slangar så att den hamnar mellan växlarna? Jag har lyckats göra det på alla mina hojar nämligen.

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
eisbaer skrev:
Säker på att du inte råkar komma åt växelpinnen när du slangar så att den hamnar mellan växlarna? Jag har lyckats göra det på alla mina hojar nämligen.

Ja, det tänkte jag på ett tag, men den har hoppat ur även när jag inte slanga...

Gixxer_Johan

Min Hoj
Gick med
19 May 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -02
Grattis! :tummenupp
har stor erfarenhet av det fast dock på en cbr 900.
fick byta fem drev+ en skiftgaffel i lådan, Ganska stort ingrepp.
Lycka till :squid

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...